laptop scherm blijft zwart en alles staat op mijn extra scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

wj270494

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
hallo ik heb een 2de scherm bij mijn laptop gekocht en ik heb er geen problemen mee gehad om hem als extra scherm te gebruiken.
Maar toen ik laatst mijn laptop van het scherm had afgesloten om ergens anders te zitten ging het fout. Ik wou weer bij mijn scherm zitten dus ik sloot hem aan maar alles kwam ineens op mijn 2de scherm en mijn laptop scherm bleef zwart. Ik heb al van alles geprobeerd bij de instellingen en ook al een paar keer de kabel erin en eruit gehaald maar niks lijkt te werken.

weet iemand wat ik moet doen om mijn laptop scherm als hoofdscherm te houden en dat 2de scherm als extra scherm?

in configuratiescherm kun je volgens mij ergens een "control panel" van je videokaart oproepen, bij mij staat daar onder andere een setup bij om de beeldschermen in te stellen.

ziet hij wel dat er 2 beeldshermen zijn?

Vaak zit er ook op de laptop onder de FN toetsen een sneltoets om te schakelen tussen de schermen. Heb je die al geprobeerd?

ja na een paar keer opnieuw opstarten zonder het scherm en een paar keer op die toets drukken werkte hij weer

scherm aansluiten als hij uitstaat, en als je dat al doet moet je het eens proberen als hij al aanstaat.kun je gelijk kijken of hij een foutmeldingkje weergeeft.

sorry, misschien is het onzin wat ik vertel, maar ik ben nou eenmaal niet slim :(

btb: ik had ongeveer zo'n zelfde probleem, toen had ik het kabeltje niet vastgedraaid met een schroevendraaier. (maar zoiets komt alleen bij echte noobs voor, denk ik)

en nogmaals: kijk of hij 2 schermen ondersteunt, en of die optie voor beide schermen ook aangevinkt staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan