Laptop scherm brightness probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

royvz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo mensen,

Ik zit hier met een probleem, aantal dingen al gezocht en uitgeprobeerd. Ik werk hier met een laptop. Het probleem heeft te maken met de brightness van het scherm. De laptop is een Lenovo R61 met daarop Vista (Vista geupdate, laatste bios update van lenovo staat er sinds vanavond op).

Het probleem. Als ik de laptop gebruik los van de oplader, dan de laptop sluit om hem even weg te leggen (los van de lader), daarna weer open klap dan veranderd de brightness van hoog naar laag. (Het probleem dient zich niet voor als de laptop aangesloten is op de oplader).

Het zou iets te maken kunnen hebben met energiebeheer, maar daar kan ik geen instellingen vinden die het probleem oplossen. Wel vind ik op een aantal sites dat er energiebeheer de mogelijkheid moet zijn om de brightness in te stellen, echter staat deze mogelijkheid er niet bij. (Vandaar de bios update).

Zijn er mensen bekent met het probleem? Of weet iemand nog iets waar ik wat kan zoeken?

Met vriendelijke groet,
Roy

Hallo,

Ik heb zelf een HP, dus ik weet niet of het werkt, maar deze toetscombinaties zijn redelijk gangbaar:
- FN + F9 (donkerder) en FN + F10 (lichter)
- FN + F8 en FN + F9
- FN + PIJL OMHOOG en FN + PIJL OMLAAG.

Misschien staat er ergens iets over in de handleiding?

Met vriendelijke groeten,
Theblindman.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan