laptop scherm deels kapot & vista start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stevi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Stevi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2009
Sinds een paar jaar heb ik een toshiba satelita laptop met Vista home premium, en een paar dagen geleden sloeg ik het scherm net iets te hard toe, waardoor een deel van het scherm beschadigd was. Maar toen ik hem aanzette, wou vista dus niet meer opstarten.
Ik krijg enkel de keuzes om opstartherstel te starten en normaal op te starten, en na normaal opstarten te kiezen herstart hij met een BSOD : Unmountable_Boot_Volume
STOP: 0X000000ED

En Windows opstartbeheer geeft de 0X00000e9 error aan.( Er is een probleem opgetreden tijdens het communiceren met een apparaat dat met uw computer is verbonden.)

Ook wanneer ik probeer op te starten via mijn vista DVD krijg ik na een tijdje het vista installatie scherm.
Momenteel draai ik nu Puppy Linux, en heb ik dus wel beeld, alleen het beschadigde deel van het scherm werkt niet.
Vanuit Puppy Linux kan ik zien dat alle data nog op de harde schijf staat ect...

Wat kan ik doen om vista toch opgestart te krijgen? Des noods kan ik nog altijd vista installeren op een andere partitie, ook als dit geen nut kan hebben.

Bij voorbaat dank.

Volgens mij is de kabel van je hardeschijf een beetje los gaan zitten door het harde dichtslaan :o

bedankt voor je reactie, maar ik kan wel via bv puppy Linux aan mijn harde schijf, en zo de bestanden bekijken die er op staan.

Ok, zal het even controleren, maar eerst even op zoek naar een schema dat me toont waar de harde schijf zit.

Zou iemand mij kunnen helpen met het vinden van een schema voor mijn laptop, btw, het is een toshiba satellite L300D (PSLC0E)

Aangezien ik liever eerst wil weten waar de harde schijf zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan