Laptop scherm donker - lcd inverter kapot? is er een compatibele lcd inverter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sietse26

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Hallo allemaal,

Laptop: Packard Bell Easynote Mh36 v-002NL (ongeveer 5 jaar oud)
Het scherm van mijn laptop is heel donker, doet het soms heel even bijvoorbeeld bij het aanpassen van de resolutie op een extern beeldscherm.
Een beeldscherm er op aan sluiten lukt en je hebt gewoon beeld, het laptop scherm is gewoon heel erg donker maar heel soms doet hij dus normaal, scherm is niet kapot lijkt me maar na wat zoeken is volgens mij de lcd inverter kapot. Maar er is nergens een nieuwe lcd inverter te vinden voor dit model, ik heb er 1 gevonden en die is 150 € en dat is niet redelijk gezien de prijzen van andere lcd inverters.
Is er misschien een inverter die ook in mijn laptop past of heb ik een site over het hoofd gezien?
Of is de inverter helemaal niet het probleem en sla ik hier de plank helemaal mis?

Alvast bedankt!

Groeten,
Sietse

Hallo

Alvorens een nieuwe invertor te kopen/monteren , zou ik toch eerst alle andere mogelijkheden uitsluiten ...

Uiteraard heb ik geen flauw idee hoe handig jij hier in bent.

Slechte kontakten (stof) in de connector (motherboardzijde) is nog een mogelijkheid ....

Deze een paar keer in/uitpluggen is meestal voldoende om deze weer zuiver te maken.

Mocht deze laptop gedurende deze periode (5jaar) altijd op volle helderheid zijn gebruikt , is een defekte/versleten lamp ook mogelijk.

Indien er speling op de scharnieren zit (flatcablezijde) , is een defekte/intermitterende display kabel ook mogelijk.

Volgens mij zit deze invertor in deze laptop:

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=7436220000&_rdc=1

Laat de invertor NOOIT onbelast draaien .... er dient altijd een lampje aangesloten te zijn.

Tijdens dergelijke laptop herstellingen verwijder ik altijd de harddisk --> deze is niet nodig , en om extra nutteloze schade te vermijden.

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit leest , iets aan deze info.

Peter

Ik krijg 4 verschillende resultaten, dit zijn dus alle 4 dezelfde inverters, er zit nog wel wat prijsverschil in ook: 7.50 > 20

Ik ga zo snel mogelijk eerst de eerste opties van jou bij langs. nu ik dit zo lees van jou moet ik eerst wel even zoeken naar die plekken maar dat moet wel lukken denk ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt maar dit is het niet, scherm staat op volle helderheid en laptop functioneert normaal op een extern scherm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Na een lange vakantie en een tijdje dat het goed met de laptop ging is het weer mis.
De kontakten heb ik los gehaald, paar keer in en uit. en toen deed de laptop het weer prima. scherm deed het meestal gelijk bij het opstarten en viel niet uit, soms deed de scherm het niet gelijk bij het opstarten, dan was opnieuw opstarten, of nog een keer opnieuw opstarten de truc waarna hij het weer deed.
Nu doet het scherm over het algemeen het weer bij de eerste poging maar valt hij halverwege je bezigheden op de laptop uit, wat hij dus eerst nooit (!!) deed. laptop opnieuw opstarten en dan doet hij het vaak wel weer.

Wat is nu de oplossing?
toch een nieuwe inverter erin? die heb ik namelijk nog niet aangeschaft omdat hij het weer deed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan