laptop scherm eraf??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caruso62

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Hallo.
Van 'n niet eens zo oude ACER notebook zit aan één kant de scharnier vast, is ook gedeeltelijk afgebroken. Net of iemand hem aan de verkeerde kant met geweld heeft willen openen. Er zijn geen valsporen verder.
Noukan ie alleen maar open blijven staan, met een paar klemmen erop want het lcd scherm zit los! Verder werkt ie eigenlijk prima.
Vraag:
Kan de hele bovenkant (deksel met scherm) eraf en netjes afgekoppeld worden? Ik heb nog een prima VGA-LCD scherm staan hier, en een aansluiting zit aan de zijkant.
Op dit moment is het een sta in de weg en loop je de kans dat ie omvalt!
Zonde eigenlijk, slopen, maar je wilt niet weten wat reparatie kost!!
M.v.g.
Wim

Idd. Reparatie is duur. Het scherm kan er af. Ik weet dat er op internet wel wat handleidingen/filmpjes te vinden zijn hierover. De schroefjes zitten weggewerkt onder de rubberen dopjes.

Scherm kan er ongetwijfeld af. Maar dan ga je het ding gebruiken als dekstop begrijp ik?
Wat je ook zou kunnen doen, is proberen of je niet een "donor" pc kan vinden. Gewoon een kapotte laptop, van hetzelfde merk (model maakt niet eens zoveel uit, als het scherm maar gelijk is). Sloop daar het scherm vanaf, of zonodig alleen de behuizing, als dat voldoende is, en rapareer daarmee je eigen laptop.
Zoek eens op marktplaats ofzo, en desnoods bij de plaatselijke milieustraat (je weet het maar niet...) als het een beetje gangbaar model is, vind je misschien wel wat.

Instructies over hoe een scherm te verwijderen zijn er genoeg ja. Google maar even op "remover sreen laptop" of iets dergelijks. Daar kom je wel verder mee.

Dank voor je reactie. De bedoeling was inderdaad het machien als muziekspeler ( met extra ext. HD) te gaan gebruiken, dus zo weinig mogelijk tijd eraan besteden. Er staat verder nog genoeg in huis voor het reguliere werk.
't Is een ACER Travelmate 7520, nog niet zoveel ouds en kaduuks van te vinden.
Zal eens gaan kijken hoever ik met m'n snijbrander kom:)
M.v.g. Wim

Snijbrander? Voor deze delicate klus heb je minimaal een thermische lans nodig :D

Jaaah, da's wel wat leuks voor een volgend project.
Heb al hier en daar rondgekeken maar ben bang dat het met de verkrijgbaarheid van de benodigde onderdelen wat moeilijk gaat worden.
Trouwens, ook ook een heel eind beneven dit topic! (Maar breng me nu niet meer op van die aantrekkelijke ideën)

Voorlopig moet ie maar even in de gefixeerde 60 graden stand blijven staan, misschien krijg ik nog wel eens een brainwave.

Een ieder dank en groet, ik weet (voorlopig) genoeg.
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan