Laptop scherm helemaal WIT

Status
Niet open voor verdere reacties.

RelKnien

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Hallo, ik heb sinds een maand of 3 een nieuwe ACER laptop.
Allemaal leuk en aardig, maar nu wilde ik hem gisteren aan zetten en kreeg ik helemaal wit beeld met enkele verticale roze/groene strepen.
Heb hem nog enkele keren aangezet maar het scherm blijft helemaal wit.
Hij start wel op en dergelijke maar ik zie gewoon niks.

Wat zou het probleem kunnen zijn, maar vooral blijft mijn geheugen nu wel bewaard?
Want op dit geheugen staan veel belangrijken items voor mijn studie.
Mochten ze dit scherm dus gaan maken/vervangen, kan mijn geheugen dan gered worden?

Ik hoop iets van jullie te horen !!

Wat is precies de naam / type van de laptop?
Biedt het ding aansluiting voor een externe monitor? Zo ja, sluit dan een externe monitor aan en brand je gegevens naar CD / DVD.
Trouwens een slechte zaak dat je (kennelijk) geen databackup hebt!

Het is een ACER Extensa 5220,
Maar mocht het niet lukken met een extern scherm, kunnen ze dan in de computerzaak gewoon mijn geheugen eruit halen?

Jij bedoelt met geheugen de harde schijf. Die laten ze in principe ongemoeid. Ik zeg met nadruk "in principe", want als het idd. de TFT is die kapot is, dan heeft dit geen enkele invloed op de gegevens van de harddisk. Is er wat anders aan de hand dan zou het zomaar kunnen dat de reparateur een nieuwe Windows installatie moet uitvoeren na reparatie en als de data van jou op C staat, dan ben je alles kwijt. Is er een tweede schijf of 2e partitie aanwezig op de harde schijf én je data staat op die 2e schijf(partitie) dan komt 't wel goed na reparatie, óók bij een eventuele noodzakelijke herinstallatie van Windows.

Als dit 'm is dan kun je zonder probleem een externe (VGA) monitor aansluiten. Ergens aan de laptop zie je dan een zogenaamde VGA aansluiting, zeg maar het "stopcontact" waar de "stekker" van een normale monitor in past (de blauwe stekker)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan