Laptop scherm loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

swimpie

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2006
Mijn scherm van me laptop loopt regelmatig vast door een hardware matige fout, denk ik. Het kan elk moment gebeuren wanneer ik er achter zit. Als ik gewoon eenvoudige programma's draai dan is er meestal niets aan de hand. Het vreemde is dat altijd als ik E-mule (download programma) draai dat mijn scherm altijd vast loopt (bevriesd),kan mijn muis niet meer bewegen en de enige oplossing is om hem opnieuw op te starten. En tijdens het draaien van Hitman 2 gebeurt er ook niets.

Mijn vraag is hoe ik dit probleem op kan lossen. Is er een programmatje waar ik kan meten waar de fouten in me systeem zitten zodat ik het kan opsporen. Heb al gekeken in het logboek, maar daar valt niet te vinden, geen bijzondere errors.

Het ziet er naar uit dat het me CPU is niet zo best dus. Hij stond normaal op 37 graden maar nadat hij was vast gelopen heb ik zo snel mogelijk weer everest gestart en stond ie op 59 graden celcius.

Wat kan er aan de hand zijn..?

En bedankt voor je reactie

Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn.
Bij een laptop is dat minder makkelijk te maken.
Je kunt proberen of helpt om de ventilatie openingen stofvrij te maken met een stofzuiger.
Pas op dat de fan niet als een dolle gaat draaien, dat kan de lagers beschadigen.
mvg leo

59 graden is op zich geen hoge temperatuur. Ik zou even proberen om in veilige modus op te starten en dan kijken of Hitman wel wil draaien.

59 graden is op zich geen hoge temperatuur. Ik zou even proberen om in veilige modus op te starten en dan kijken of Hitman wel wil draaien.

Voor een laptop? Is wel afhankelijk van het type processor
Maar is behoorlijk hoog.

Laatst bewerkt:
Gemiddeld zit de temperatuur van een laptop processor (amd en intel beide) tussen de 50 en 60 graden als hij echt "aan het werken" is. Pas boven de 85 a 90 graden schakkeld de laptop zichzelf uit of start opnieuw op.

Het klopt dat de temperaturen van een laptop zo hoog kunnen zijn.
Ik had beter eerst even verder gekeken:((temp eigen laptop is veel lager).
Dat maakt het dus onwaarschijnlijker dat dit het probleem is.

Inderdaad mogelijk malware, maar er zijn meer oorzaken te bedenken.
Je zou een online scan kunnen proberen bv housecall, of van kaspersky.
Als dat geen bijzonderheden geeft kun je kijken of je er achter kunt komen welk proces
de oozaak is. Met bv proces explorer.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan