Laptop scherm op zwart Toshiba (M70-147)

Status
Niet open voor verdere reacties.

teckna

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Hallo,

Sinds enige tijd als ik mijn laptop uit de standby mode haal of uit de slaapstand blijft het scherm heel erg donker. De laptop komt wel uit de standby/slaapstand maar de backlight gaat niet aan. Weet iemand met de volgende ymptonen misschien waar het aan ligt, de backlight of de inverter?

Symptonen:
-Tot voor kort alleen heel erg donker scherm bij het beeindigen van de slaap/standby mode. Wanneer ik het scherm dichtklapte (standby mode) en dan weer opende kreeg ik soms weer beeld, nu niet meer.
-Bij het opstarten tot voor kort geen enkel probleem backlight werkte toen gewoon. Bij het opstarten krijg ik nu ook geen beeld meer.
-Als ik de laptop op een extern LCD scherm aansluit heb ik op dat externe scherm gewoon beeld. Wanneer ik dan een paar keer op Fn-F5 drukte kwam het laptop scherm soms ook weer tot leven, nu echter niet meer.

Kortom weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Bij voorbaat dank.

Ik denk aan een slechte kabelverbinding. Hang eens een gewoon scherm aan de laptop en kijk of de laptop gewoon het externe scherm uit de slaap haalt.

Hallo

Heb je nog heeeeel vaag beeld op het t.f.t. scherm als je goed kijkt????

100 % zekerheid heb je nooit , maar zo goed als zeker een defekte invertor.

Indien deze laptop echter op de zijkant een microschakelaartje bezit "als detektie open/close" scherm , zou je dit eventueel ook eerst eens kunnen doormeten d.m.v. een multimeter op korrekte werking.

Een andere mogelijkheid : op dergelijke invertors , zit er meestal/altijd ?? een s.m.d. zekering.

Je zou eventueel deze eens kunnen controleren.

Start de laptop nooit op , terwijl de invertor onbelast is (lamp afgekoppeld) , daar houden de meeste invertors niet van.

peter

Laatst bewerkt:
Ik denk aan een slechte kabelverbinding. Hang eens een gewoon scherm aan de laptop en kijk of de laptop gewoon het externe scherm uit de slaap haalt.

Oke, dat ga ik vanavond eens proberen. Bedankt voor de reactie.

Hallo

Heb je nog heeeeel vaag beeld op het t.f.t. scherm als je goed kijkt????

100 % zekerheid heb je nooit , maar zo goed als zeker een defekte invertor.

Indien deze laptop echter op de zijkant een microschakelaartje bezit "als detektie open/close" scherm , zou je dit eventueel ook eerst eens kunnen doormeten d.m.v. een multimeter op korrekte werking.

Een andere mogelijkheid : op dergelijke invertors , zit er meestal/altijd ?? een s.m.d. zekering.

Je zou eventueel deze eens kunnen controleren.

Start de laptop nooit op , terwijl de invertor onbelast is (lamp afgekoppeld) , daar houden de meeste invertors niet van.

peter

Hallo, ja ik heb inderdaad heel vaag (heel erg donker) beeld als ik de laptop opstart.

Ik heb echter nog niet een open/dicht schakelaar gezien, ik zal hier eens naar kijken.

Verder weet ik niet echt wat een s.m.d. zekering is. Ik zal vanavond eens een plaatje van de invertor uploaden.

i.i.g. bedankt voor de tips.

Hallo, ja ik heb inderdaad heel vaag (heel erg donker) beeld als ik de laptop opstart.

Ik heb echter nog niet een open/dicht schakelaar gezien, ik zal hier eens naar kijken.

Verder weet ik niet echt wat een s.m.d. zekering is. Ik zal vanavond eens een plaatje van de invertor uploaden.

i.i.g. bedankt voor de tips.

Hier is de foto kan iemand dan miss de s.m.d. zekering aanwijzen (ben niet zo elektrotechnisch) http://imageshack.us/photo/my-images/217/img2434qu.jpg/

Verder werkt de open/dicht schakelaar volgens mij magnetisch. Aan de binnenkant van de beeldschermlijst zit een magneet, als je de lijst van het scherm afhaalt en de magneet onder de touchpad houdt gaat hij in de standy modus.

Goedenavond, het externe scherm gaat na dat ik de laptop uit de slaapstaand haal ook gewoon weer aan.

Verder hoor ik als ik op Fn+F5 druk en de laptop dus wil overschakelen op zijn eigen scherm een heel zacht tikje, daar waar de inverter zit. Alleen verschijnt er dan alleen een heel erg donker beeld zoals eerder beschreven.

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan