laptop scherm zwart maar start wel op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mw2master

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2010
hallo allemaal,

ik heb een hp pavillion dv9755ed laptop. nu ongeveer al 2.5 jaar in bezit.
mijn probleem: laptop gaat wel aan maar iik zie niks op het scherm(blijft zwart).
Dit is nu al een half jaar zo. Heb intussen al een nieuwe netbook gekocht. maar de netbook heeft niet alle opties die een normale laptop heef blijkbaar. Daarom wil ik graag weer mijn oude laptop terug.
Wel erg raar want de laptop deed het in de middag maar in de avond deed hij niets meer. Wanneer ik de laptop start doet hij het normaal maar na een aantal seconden hoor ik 3 keer een piep. Verder doet de laptop niets meer.
Toen het gebeurde HP direct gemaild maar niets terug gekregen.... Verder heb ik een Laptop Reparatie Service gebeld en gevraagd wat het zou kunnen zijn en die vertelde mij dat mijn moederbord doorgebrand was en dat het 400 euro zou kosten om het te laten vervangen.. Voor dat geld kon ik een nieuwe kopen... maargoed. Daarna nog een kennis van mij gevraagd en die zei dat de lampjes in het beeldscherm doorbrand waren. Ikzelf heb niet zoveel verstand van Hardware.

Laptop Specs(voor zover ik nog weet):
Intel T5560 processor
160 Gb hdd
Nvidia videokaart met 256MB
Windows Vista Home Premium 32bits

Dit weet ik nog.

Alvast bedankt als er gereageerd word.

MVG

Al geprobeerd om een tweede scherm aan te sluiten op de laptop? Als die het wel doet is het in ieder geval niet de videokaart die meestal in het moederbord geïntegreerd zit en zouden het best eens de achtergrond lampjes van het scherm kunnen zijn. Doet het tweede scherm hetzelfde als het laptop scherm, dan vrees ik dat het einde laptop is. Overigens is dat niet zo vreemd. Bij intensief gebruik is de gemiddelde levensduur van een laptop 3 jaar.

Als je met een schijnwerper in het beeld schijnt, zie je dan wel iets, al is het heel ver op de achtergrond ?
Indien ja, is je inverter kapot.
Kost niet echt veel om die te (laten) vervangen.

Laatst bewerkt:
Gewoon terug naar de winkel met dat ding. Het werd hiervoor al aangegeven, een laptop zou toch 3 jaar mee moeten gaan. Daar gewoon aanspraak op maken, desnoods met behulp van de website van Kassa, daar is dit uitgebreid besproken.

Al geprobeerd om een tweede scherm aan te sluiten op de laptop? Als die het wel doet is het in ieder geval niet de videokaart die meestal in het moederbord geïntegreerd zit en zouden het best eens de achtergrond lampjes van het scherm kunnen zijn. Doet het tweede scherm hetzelfde als het laptop scherm, dan vrees ik dat het einde laptop is. Overigens is dat niet zo vreemd. Bij intensief gebruik is de gemiddelde levensduur van een laptop 3 jaar.

ja dat heb ik inderdaad geprobeerd om mijn laptop op een extern scherm te sluiten maar dat werkte niet.maar dat is bij iedere laptop anders want op mn acer doe ik dat ook wel eens af en toe en dan moet ik wel iets zien om op een soort van ja te drukken dus als iemand het weet van HP reageer aub

Laatst bewerkt:
Gewoon terug naar de winkel met dat ding. Het werd hiervoor al aangegeven, een laptop zou toch 3 jaar mee moeten gaan. Daar gewoon aanspraak op maken, desnoods met behulp van de website van Kassa, daar is dit uitgebreid besproken.

2 jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan