Laptop Scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

katsuchiyo

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2007
Hallo,

De kleuren van mijn laptop zijn opeens heel raar. Het lijkt wel of die maar 16 kleuren heeft. Zo ziet het scherm er nu uit. Als ik de laptop opstart is hij de eerste 10 seconden nog normaal daarna verandred hij na die andere kleuren. Hetzelfde effect als je op een oude computer 16 kleuren instelt. Kan iemand mij uit de brand helpen?

10 sec. na opstarten worden de monitor drivers actief.

Kijk eens in je apparatenbeheer.
Staan er fouten in?
Eventueel kun je monitor en grafische kaar "Installatie ongedaan maken".
Bij herstarten van de laptop wordt nieuwe hardware gevonden, en de settings hersteld.
Soms heb je de drivers vanaf cd-rom nodig.
Of download ze van te voren bij de fabrikant.

nu houd de laptop er helemaal mee op, het beeld word bij opstarten al in 16 kleuren.
Bij grafische kaart en monitor staat dat het apparaat correct werkt.
Zelfs voor in windows is het scherm al zo raar. Is dit een hardware probleem?

Ja, daar begint het. Kan dus ook een driver probleem zijn.

Mijn optie al uitgevoerd?

Ik kan nu systeem herstel doen, als dat niet werkt kan ga ik drivers opnieuw proberen

Drivers opnieuw geinstalleerd van videokaart en nog steeds werkt ie niet.
Ook een extern scherm op de laptop aangesloten die werkt er wel goed op.
Dus het is een hardware probleem, iemand enig idee wat het kan zijn?

Hallo

Blijkbaar is volgens uw omschrijving 'indien deze klopt" de onboard videochipset defekt .... (bestaat immers uit een intern/extern gedeelte)

Jammer genoeg geen vermelding merk/typenr/ouderdom.

P.s. : Is deze p.c. stofvrij en werken alle voorziene ventilatoren wel korrekt ???

Peter

Als de video chip kaart kapot is, dan hoort het hij op een extern scherm ook niet goed te zijn maar dat is deze wel. Dus het moet ergens aan het scherm liggen. De tl buizen zijn ook goed die zijn gecontroleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan