Laptop schoonmaken, repareren??

• Onderwerp starter Onderwerp starter kayla
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kayla

Verenigingslid
Lid geworden
19 dec 2000
Afgelopen zomer had ik mijn laptop mee in de auto voor de kids zodat ze onderweg DVD's konden kijken. Nu heb ik een zoontje die vrij snel wagenziek is, je raad het al.....de laptop kreeg niet de volle laag maar helemaal ontwijken kon hij hem ook niet meer.
Heb hem wel zo goed als mogelijk was geprobeerd schoon te maken met doekjes en staafjes die daarvoor in de handel zijn. De letter S blijft echter problemen geven, als je maar lang genoeg drukt (c.q. wat ronddraait) dan pakt ie hem wel maar echt lekker typen is het zo niet. Bovendien doet mijn cardreader het niet meer wat voor de foto's weer erg lastig is.
Kan ik de knopjes er vanaf halen en grondiger gaan reinigen??? Kan ik de cardreader ook schoonmaken of kan/moet er een nieuwe ingezet worden???
Heb trouwens een Acer TM7720 17i. van november 2007.

Kan me redelijk redden op de computer maar hardware matig ben ik een nitwit helaas.

de knoppen van een toetsenbord kunnen er uiteraard uit ze er terug indoen is wel een probleem hier moet je flink de tijd voor nemen het is priegelen als het alleen de S is die u eruit wilt halen is het zo gebeurt een cardreader kan u er niet uit halen want een laptop mag u zelf niet openmaken want dichtmaken is voor mensen zonder ervaring vaak moeilijk als er geen garantie op zit kan u dit toch doen en dan moet u de cardreader afspoelen met alcohol niet hoppa de fles erover nee beetje bij beetje deppen het mag niet te nat worden en de chips mogen niet geraakt worden

ik hoop dat ik u kon helpen en suc-6 met de kids

Ligt er ook maar net aan wat voor laptop het is, bij sommige laptops moet je eerst je hele behuizing eraf schroeven en van de onderkant bij het toetsenbord, andere werken hetzelfde als desktop toetsenborden.

Durf het inderdaad zelf niet aan; de automatiseerder van mijn bedrijf neemt hem nu 2 dagen onder zijn hoede en gaat kijken of het te doen is......
In ieder geval bedankt voor de reacties.
Meld nog wel even of en zo ja hoe het gelukt is.

Heb mijn laptop terug gekregen; het toetsenbord is schoongemaakt en werkt nu weer als vanouds.
Bij de cardreader blijkt helaas het in/uit mechanisme niet meer te werken. Als je het kaartje handmatig ingedrukt houdt leest hij hem nog wel, maar ideaal is het dus niet.
Advies was: stuur hem terug naar Acer en ze zetten er een nieuwe in.....maar dan ben ik hem wel 10 dagen (en nu rond de kerst zeker langer) kwijt en omdat ik hem voor mijn werk moet gebruiken laat ik het eerst maar zo.

Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Keep up going the good work :thumb:

mijn advies stuur hem(als er garantie) p zit rond zaterdag(na kerst dus) gewoon terug ze zullen het ding gratis repareren en daar kan je lang lol van hebben :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan