Laptop schoonmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brickman

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Hallo, ik wil de fan van mijn Acer Aspire 7535g schoonmaken.
Alleen ik weet niet wat hiervoor de beste manier is.
Dat ding wordt bij intensief gebruik soms wel 90 graden en valt hij uit.
Dit had ik voorheen niet. Ik heb de laptop al ruim een jaar en heb hem nog nooit intern schoongemaakt.
Heeft iemand tips/trucs/handleiding of iets dergelijks?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Laatst bewerkt:
Fysiek schoonmaken, of software matig? Softwarematig schoonmaken levert je geen temperatuur verschil op hoor.

Je zal eerder het stof uit de laptop moeten blazen met bijvoorbeeld een busje compressielucht.

Mijn topic staat onder hardware, dus tja :p

Daar heb ik wel eens van gehoord ja, waar kan je zo'n bus kopen?
En zal het erg veel uitmaken?

Waar je zo'n busje weg kan halen, weet ik zo niet. (Ik weet niet hoe technisch aangelegd je bent, maar je kan ook de laptop open schroeven (staat wel een handleiding op de website van de klaptop-bouwer), en dan schoonmaken).

Al het stof wat zich opbouwt in de laptop, voorkomt dat er koele lucht door de laptop heen kan. En zonder koele lucht, heb je een warme klaptop. Zo werkt het ook bij desktops.

Dank jullie wel voor jullie reacties. Heb de laptop even open-geschroefd, kwam tot de punt dat ik de HDD; RAM geheugen en WiFi-kaart moest verwijderen, en ben weer gestopt.
Om één of ander reden wou de klep nog steeds niet omhoog, en ik durfde niet veel kracht te zetten :o

Heb gewoon met een stofzuiger aan de opening van de buitenkant gezogen.
En raad eens... Werkt prima!
Echt een wondermiddel, heb de laptop nu meer dan 2 uur in gebruik en temperatuur schommelt tussen 50-55 graden.
Voorheen zou dit 80-90 graden geweest zijn >.<

Opgelost! :thumb:

Laatst bewerkt:
Netjes! (ook al ben ik zelf niet zo'n fan met een stofzuiger bovenop de hardware :rolleyes: 8 bar compressor werkt prima :))

Zolang je de accu eruit hebt kan er niks gebeuren toch? Correct me if I'm wrong.

Gaat mij eerlijk gezegt meer om de fan die als een tierelier gaat draaien, en de gevoelige hardware op het moederbord zelf.

Zelf pak ik de compressor erbij, spuit even 10 seconden in het rond (bij mijn pc) terwijl ik mijn fans vasthoud. Dat voorkomt dat ze als een tierelier gaat draaien, en het voorkomt ook dat de hardware beschadigt door de stofzuiger. (Maarja: Stofzuiger is dan wel de enigste optie naast een kwastje, als je geen compressor hebt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan