laptop shopping advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

B0RRI3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
Hey allen!

Al een tijdje ben ik op zoek naar dé beste laptop voor mijn geld maar ik geraak er niet wijs uit.
Ik heb al even de andere topics gelezen waarin ook advies wordt gegeven maar heb niet onmiddelijk een antwoord gevonden op mijn vraag.

Situatie: Ik heb momenteel 2 desktops en dat neemt nogal wat plaats in beslag. Het idee was dus 1 desktop weg te doen en een laptop in de plaats te nemen. Op die manier heeft mijn vriendin ook een pc en kan ze de laptop zelfs mee naar school nemen als ze gaat lesgeven.

Ik ben dus op zoek naar laptop met volgende eigenschappen/capaciteiten:
- hoewel men me een desktop aanraad voor 17" zou ik toch graag een laptop zien met 17" scherm (15" is zo klein, niet?)
- hij moet vlot de laatste office toepassingen kunnen draaien
- graag win7 maar die heb ik thuis ook nog liggen
- een opslagcapaciteit van 500 gb is volgens mij de minimum (verbeter me als ik verkeerd ben natuurlijk)
- verder moet het makkelijk surfen zijn
- en zal hij gebruikt worden om films en dergelijke meer af te spelen op tv (dus zeker grafische kaart met 2 beeld uitgangen)
- hij zou ook vlot World of Warcraft moeten kunnen draaien

Mijn budget is rond 500 euro, of is dat veel te weinig voor wat ik vraag?

Alvast bedankt voor jullie inbreng!

Groeten
Borrie

Ik heb zelf gisteren de HP 3120 gekocht, 17" scherm met LED voor 599 euro (bij Wehkamp tm 8 juni 100 euro korting, daarna weer 699 euro)

51173_1_image.jpg

HP Pavilion DV7-3120 laptop
HP Pavilion DV7-3120 Kies voor dé mobiele oplossing voor jouw digitale bestaan. Kies voor de Pavilion DV7-3120 van HP. Deze laptop helpt jou multimedia te ontdekken, te creëren en te gebruiken. Zo zijn bijvoorbeeld dankzij het HP MediaSmart software alle vormen van entertainment – van video en digitale foto’s tot muziek – op één plaats toegankelijk. Het mooie aan deze laptop is dat je ‘m voor zowel zakelijke als privé doeleinden kunt gebruiken.
Tot slot maken de AMD Athlon II dual-core processor en het Windows 7 Home Premium 64-bits besturingssysteem het plaatje helemaal compleet.

Specificaties:
Geïnstalleerd besturingssysteem
- legitieme Windows 7 Home Premium 64-bits

Processor/type
- AMD Athlon II dual-core processor voor notebook pc's M320
- 2.1 GHz, Level 2 cache 1 Mb

Chipset
- AMD M880G

Geheugen
- geheugen: 4 Gb DDR2 (2 x 2048 Mb)
- maximum geheugen - ondersteunt tot 8 Gb DDR2-geheugen
- geheugenslots: 2 voor gebruiker toegankelijke geheugenslots
- gegevensopslag - interne drives: 320-Gb SATA vaste schijf 7200-rpm

Optische drives
- SATA optische drive: LightScribe SuperMulti dvd±rw met ondersteuning voor dubbellaags

Beeldscherm
- schermformaat: 43.9 cm (17,3”) diagonaal
- high-definition HP BrightView LED-scherm
- weergaveresolutie: 1600 x 900

Grafische kaart
- ATI Radeon HD 4530 grafische kaart, totaal tot 2302 Mb videogeheugen beschikbaar, waarvan 512 Mb gereserveerd DDR3

Uitbreidingsmogelijkheden
- externe I/O-poorten
- 4 USB 2.0 (4e gedeeld met eSATA-poort), 1 HDMI-connector, 1 eSATA + USB-connector, 1 VGA-poort, 1 RJ45 Ethernet-connector, uitbreidingspoort, 2 hoofdtelefoonuitgangen, 1 microfooningang, 1 FireWire IEEE 1394-poort, consumenten-IR

Uitbreidingsslots
- 1 ExpressCard/54 slot (ondersteunt tevens ExpressCard/34), 5-in-1 geïntegreerde digitale medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten

Media-apparatuur
- afstandsbediening
- HP Mobile Remote Control

Webcam
- HP Pavilion webcam met geïntegreerde digitale microfoon; VGA low-light

Invoerapparaten
- pointing device
- touchpad met aan/uitknop en apart verticaal op/neer scrollpad

Toetsenbord
- standaard toetsenbord met geïntegreerde numerieke toetsenset

Communicatie
- netwerkinterface
- geïntegreerd 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN

Draadloze technologie
- 802.11 b/g/n

Voeding
- type voedingsmodule
- 90-W netadapter

Type batterij
- 8-cels lithium-ion (Li-Ion) accu

Zuinig energieverbruik
- energie star-gekwalificeerd

Inbegrepen software
- Recoverypartitie (met mogelijkheid om systeem, applicaties en drivers apart terug te zetten)
- optionele her-allocatie van de recoverypartitie
- software voor het maken van recovery-cd/dvd
- symantec Norton Internet Security 2009 (60 dagen live update)
- laptop hulp en ondersteuning
- HP MediaSmart suite, HP Setup, HP Advisor, HP Support Assistant, HP ProtectSmart, Cyberlink DVD suite
- Windows Media Center, Windows Liveapplicaties
- HP Games console met uren gratis spelen, EasyBits Magic Desktop, Norton Online Backup (30-dagen testversie)
- MicrosoftInternet Explorer
- WindowsLive Messenger, AdobeReader, AdobeFlash Player
- Microsoft Works en MicrosoftOffice Home and Student 2007 60 dagen op proef

Afmetingen en gewicht
- afmetingen (hxbxd): 3.5/4.32x27.7x41.26 cm
- gewicht: 3.52 kg

Specificaties
Type processor: AMD Athlon
Harde schijf (GB): 320
Intern geheugen (Mb): 4096
Videokaart type: ATI Radeo HD 4530
Beeldschermgrootte (inch): 17,3
Partnumber: WA136EA#ABH
Tablet PC: laptop PC
Uitvoering: M320
Kloksnelheid (Mhz): 2100
Intern geheugen (max.): 4096 MB
Beeldschermtype: LED
Beeldschermresolutie (pixels): 1600 x 900
Videogeheugen: 512 MB
Videokaart model: aparte videochip
Ingebouwde webcam: Ja
Luidsprekers: intern
Snelheid harde schijf (rpm): 7200
Media station: cardreader, DVD??RW DL, LightScribe
Aansluitingen: Bluetooth, eSATA, ethernet, FireWire 400 (IEEE 1394), Gigabit ethernet, HDMI, IR, USB 2.0
PC card: Nee
Accu: 8 cells Li-Ion
Besturingssysteem: Windows 7
Gewicht: 3520
Kleur(en): zwart
Hoogte (in cm): 4,3
Breedte (in cm): 41,3
Diepte (in cm): 27,7
Fabriekstype: Pavilion DV7-3120
EAN: 0884962663561

de hp volstaat wel voor je functies, je zal er ook wow op kunnen spelen maar ik vermoed niet in high details. Voor de 500euro zou het geen slechte koop zijn. Ik raad je af acers af. Hp is ook niet geweldig en gaan nog iets vaker stuk als acer maar in mijn ogen betere service. daarna van 700-1000 naar een dell/thoshiba en daarna vooral naar toshiba game laptops. ik vind de alienware maar niks van dell:x

Je hebt kans (26%) dat die na 3jaar stuk is. Maar hij is lkkr goedkoop en kan je functies af;) De processor is wel matig een 2.1ghz dual-core, kijk je moet niet denken dat je de ultieme multi media laptop voor 500euro krijgt=/ laptops zijn echt een stuk duurder als pc's. Verder is 500gb niet nodig hoor, ligt eraan wat je ermee doet maar gezien je nog andere pc hebt niet nodig lijkt me. Je zet er is een film op van 10gb max en een aantal spellen en wat muziek (100gb max) tuurlijk kan je hier easy over heen gaan maar lijkt me dat je daar je pc voor hebt:p

Laatst bewerkt:
Misschien moet je nog eens nadenken over de grootte van het scherm. Een maat kleiner geeft je een stuk meer keus en is veel handiger te vervoeren dan een 17''. Het verhaal over de betrouwbaarheid van Acer en HP laptops klopt wel voor een groot deel.

http://tweakers.net/nieuws/63815/hp-laptops-gaan-vaker-stuk-dan-die-van-asus-en-toshiba.html

Mocht je voor 15'' gaan dan is de wens om W.O.W. er op te kunnen spelen ook een stuk makkelijker te verwezenlijken.

enkele suggesties:

15,6'' Zeer goedkoop,

http://www.centralpoint.nl/notebook...nl&utm_medium=cpc&utm_campaign=youtellmeclick

15,6'' Grafisch sterk,

http://www.modern.nl/winkel/product...r&utm_content=deeplink-thema&utm_campaign=M4N

17'' als je echt 17'' wil. Verder valt PB onder Acer volgens mij maar heb er zelf ook pas een gekocht en de bouwkwaliteit is gewoon goed.

http://www.redcoon.nl/index.php/cmd...8/cid/60022/refId/ytm/et_cid/ytm/et_lid/ytm/]

15,6'' grafisch sterk,

http://www.0900-laptops.nl/laptops/...o-pi-3560/fujitsu-amilo-pi-3560-p3560mf022nl/

persoonlijk zou ik voor de laatste gaan,

Gulf

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan