Laptop slaat continue op hol.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tricky1989

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 feb 2020
Goedenavond allen.

Ik heb niet zoveel verstand van laptop's, maar mijn laptop slaat continue op hol, en daarmee bedoel ik dat zodra ik de laptop ook maar een heel klein tikje geef, of zelfs maar optil, dat ie dan ontzettend veel lawaai gaat maken. Net of dat je vol gas geeft met je auto, en er elk moment iets naar de filistijnen gaan kan, als je niet gauw stopt met gas geven. Zo klinkt het in elk geval. Ik vermoed dat het de ventilator is. Zodra ik de laptop dan weer opnieuw opstart is ie weer rustig.

Iemand enig idee wat het precies zijn kan, dat dat lawaai veroorzaakt. Stof in de laptop of zo?

Bedankt voor de hulp alvast, en een fijn weekend toegewenst.

Mvg Robin.

Laatst bewerkt:
Heb je al met CPU-temp de temperaturen uitgelezen?

Ik denk dat als je de caps lock uitzet, das ook een tikje op de laptop :confused: dan hoeft vervolgens de grafische kaart minder hard te werken... als je vervolgens de tekst leest.

Verder kan het tikje op de laptop ook een teken zijn dat:
  • Er iets los kan zitten, bijv de koeler op de CPU
  • De ventilator door het schokje uit balans raakt: Of vuil of bijna stuk.
  • Ergo ... maak hem eens open en kijk hoe de situatie is in de laptop.
  • Aangezien ervaren mensen dat vrijwel altijd zelf doen zonder deze vraag hier te stellen....., overweeg eens of je dat zelf echt kan of dat je hulp in de buur vraagt, een laptop is toch ff wat anders om open te schroeven dan een desktop.

U heeft al overwogen dat de optische drive een schijf gaat proberen te lezen die er in zit? Dat station zou stil moeten worden wanneer de lade wordt opengedaan. Deze lades "hangen vaak aan een draadje" dus kan best het contact worden gemaakt dat deze dicht gaat. Vooral wanneer het lezen niet meer goed lukt, gaat een CDRom of DVD drive wel eens heel hard draaien.

Hallo

Dit zou een bekend probleem kunnen zijn bij de fabrikant van deze merkloze laptop. (met misschien zelfs een recall aktie)

Op fora kan deze ook bekend/berucht zijn , maar ...

Jammerlijk genoeg ... Geen vermelding merk/typenr/ouderdom ...

Een gemiste kans op een snel / eenduidig antwoord

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan