Laptop slaat vast O.O

Status
Niet open voor verdere reacties.

Endroine

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
(ik kom hier tevaak ¬¬)

Mijn latop heb ik dus pas soort van opnieuw geinstalleerd [met acer e-recover ofzoiets] en dat heb ik al 3 keer geprobeerd maar hij blijft steeds vast slaan na een random tijd of actie [recoveren lukt wel maar ondertussen start hij ook vaak onnodig opnieuw op en daarna gaat hij gewoon verder] Ik kan bijna niks doen voor hij vast slaat en soms start hij ook gewoon uit zichzelf opnieuw op als hij vast aan het slaan is ofzo
Is er enige oplossing maybe ;_; [Overigens, er zijn 2 partities op de ander staat nog alles dus dan neem ik aan dat het daar iets moet zijn? want ik heb niks gedownload of geinstalleerd na die recover]

(Acer Aspire 7720G)

Laatst bewerkt:
Hoor de de laptop ook vaker 'blazen' dan anders?
Dat kan (hoeft niet) erop duiden dat de koelkanalen dicht zitten met stof en de CPU te warm wordt. Een laptop kan dan spontaan uitvallen.

Nee dat is het niet. vergeten erbij te zeggen dat dat het niet is, sorry.

en het probleem is het vastlaan niet zozeer het uitvallen.
ow by the way -_- hij start dan opnieuw op niet dat hij dan ineens uitstaat.
O.O

Laatst bewerkt:
is er een kans datr ik gewoon drivers opnieuw moet installeren? [ergens gehoord en niemand geetf antwoord dus ik zeg maar wat]

Na een geslaagde recovery zou de laptop weer hetzelfde moeten werken als dat hij bij aankoop was. Ik heb geen verklaring.
Je zou wat controles kunnen doen, bv checkdisk voor de harddisk, of een memtest voor je ramgeheugen.

Het ramgeheugen verdenk ik eerder dan de harddisk, daarvan krijg normaal een melding als er een slechte cluster op je schijf wordt aangetroffen. Slecht geheugen kan je laptop doen uitvallen zonder melding.

Heb je nog garantie?

Laatst bewerkt:
en hoe doe je die 'checkdisk' en die 'memtest'

en dan nog, kan het snel opgelost worden? ;_;

Ja ik heb nog garantie maar het probleem is dus dat mijn school vandaag weer begonnen is en ik um dus nodig heb ;_;

Laatst bewerkt:
Even terug naar je openingszin: (ik kom hier tevaak ¬¬)

Heb je meer problemen met deze laptop gehad?

Oke, breng maar terug naar de winkel, je hebt garantie.
Succes er mee.

touwens, ik wouy mijn andere schijf erin doen [er kunnen er 2 in] en nu is hij nog langzamer [had m er alweer uitgehaald toen ik dat merkte maar het hielp niks] en nu wil ik mijn externe harde schijf inpluggen en dan slaat ie al vast bij het wachtwoord ofzow O.O of net erna.. mss kan dit iets helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan