laptop sluit af tijdens installatie windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Beste mensen,

Mijn vriendin heeft een Acer TravelMate 5510, met windows vista erop. Het ding is erg sloom, en loopt vaak vast, dus kwam ik met het idee om hem te formatteren, en opnieuw windows vista erop te zetten. Ik heb hier ervaring mee, maar deze keer kom ik er niet uit. Wanneer ik de laptop op laat starten vanaf de dvd komt er zo'n grijzige balk in beeld waarbij hij verteld dat hij files van windows aan het laden is. Deze balk vult zich 3 kwart, waarna de laptop afsluit. Ik kom dus helemaal nergens. Verschillende mensen gebeld die het ook niet wisten, dus jullie zijn mijn enige hoop(A)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Alvast bedankt!

Groeten Bertal

Voldoet de laptop aan de specificaties?

indien ja:

1) staat de bios ingesteld dat de pc op kan starten van de CDROM/DVD als eerste prioriteit?
2) heb je tijdens het starten op de spatiebalk geklikt om aan te geveven dat je van de cd/dvd wilt opstarten?
3) ik zie dat je vista probeert te installeren: voldoet de laptop aan de minimale systeemvereisten???

Laatst bewerkt:
Heb wat rondgekeken, en er was 1 iemand met hetzelfde probleem, hij had echt alles geprobeerd, maar niets hielp.
Toen hij een nieuw moderboord had gehaald, was zijn probleem opgelost.

Hopelijk heeft iemand anders nog een mogelijke oplossing, succes.

Hallo,

Ik had de cd-rom al op de 1e prioriteit gezet. Verder licht het niet aan de specificaties, daar voldoet hij wel aan. Bij windows xp heb ik namelijk het zelfde probleem op haar laptop. zou het aan virussen kunnen liggen? Ik heb geen idee wat het is! Acer heeft zelf ook geen herstelpartitie toch?

groeten Bertal

Laatst bewerkt:
virussen denk ik niet want je boot toch met een schone Vista dvd?

Ik denk dat het probleem elders ligt. Je hebt me niet alles verteld want ik mis een stukje van de puzzel.

Krijg je een foutmelding?

Hallo

Volgens mij het proberen waard :

Test het r.a.m. geheugen d.m.v. "memtest"

Test de harddisk d.m.v. een "diagnostisch prg" v/d harddisk fabrikant.

Zo ben je tenminste zeker dat de fundamenten van deze p.c. o.k. zijn .

Peter

Beste mensen,

Ik ben niks vergeten te vertellen, en foutmeldingen krijg ik niet. Ik boot idd met een schone vista dvd. Wel heb ik gemerkt dat acer een e-recovery van zichzelf heeft. hiervoor is een ook verborgen partitie aangemaakt. 1 probleem, het wachtwoord zijn we kwijt... Nu heb ik gelezen dat je het wachtwoord bij de verborgen partitie weg kan halen, maar hoe kan ik de partitie inzien? Ik zie hem staan(niet in verkenner), maar inzien, ik heb geen idee. Als ik dat weet is dit probleem denk ik ook opgelost... Of zou het juist liggen aan deze partitie??
ik zal met de testen even doen, en jullie het resultaat laten zien.

Groeten Bertal

Laatst bewerkt:
Is het ook mogelijk om de harde schijf in dos te formatteren? inclusief verborgen partitie?
Volgens mij is dan het probleem opgelost namelijk. of denken jullie dat het ergens anders aan ligt?

Groeten Bertal

uiteraard.

- sluit windows af;
- start pc op met DOS;
- start FDISK.EXE;
- kies optie 3 en verwijder daar alle mogelijke partities (let wel op alles wat erop stond verdwijnt dan als sneeuw voor de zon!!!).

Als dat is gebeurd start je de pc opnieuw op doch nu met Vista, XP of wat je er ook op moge willen zetten

Laatst bewerkt:
Oke, bedankt!
Maar jij/ jullie denkt/denken ook dat het aan de verborgen partitie licht?
Dus niet dat ik hem straks in DOS geformatteerd heb, en ik nog steeds Windows niet op krijg...

Groeten Bertal

dat kan, hoeft niet. Ligt eraan of die verborgen partitie actief en/of primair is. Het beste kan de schijf helemaal schoon zijn dan weet je in ieder geval met zekerheid dat verder niets kan storen.

Dus het licht wel aan de hardeschijf? Ik loop niet het risico dat ik straks de hele harde schijf geformatteerd heb en ik alsnog Windows er niet op krijg?

Alvast bedankt allemaal!

Groeten Bertal

owh, das vervelend...
Enig idee waar het dan aan zou kunnen liggen? Want de laptop doet het nu wel, op het feit na dat hij erg traag is natuurlijk.

Groeten Bertal

- het zou eraan kunnen liggen dat die partitie die er nog nog op zit eraf moet;
- iets van je hardware is niet compatible met het te installeren besturingssysteem;
- de hardware voldoet niet aan de systeemvereisten;
- er is iets defect.

Oke,
De hardware is wel compatible met het bestuuringssysteem lijkt mij, omdat vista er al op heeft gestaan, of is dit geen goed argument?
Verder voldoet de hardware ook aan de systeem vereisten.
Defect zou idd ook kunnen, maar dan had je dat toch ook moeten merken onder het gebruiken van de laptop, en niet alleen bij het formatteren? of zie ik dit verkeerd?

Alvast heel erg bedankt!

Bertal

Als het er af fabriek op heeft gestaan moet die hardware zeker compatible zijn. Heb je dan geen recovery CD/DVD erbij gekregen? Normaliter regelt het recovery-proces de hele gang van zaken en stelt je slechts een paar kleine vraagjes in die zin van welke geografische locatie je je bevindt en zo.......

Defecten kunnen zich soms zodanig van dien aard zijn dat je het lijkt alsof het in orde is maar het toch niet helemaal is.

Als ik in jouw schoenen zou staan dan zou ik echt alle partities eraf halen en die DVD van vista vd fabrikant erin stoppen en die opnieuw installeren ermee.

Dan moet het echt lukken als er tenminste niet toch iets defect zou zijn.

Suc6

De fabrikant heeft geen vista meegeleverd, maar ik heb zelf wel een legale versie van vista. Hiermee zou het ook moeten lukken dacht ik... Dan probeer ik dat, ik zal er in het weekend mee aan de slag gaan, en mochten zich problemen voordoen, dan hoor je dat haha.

In ieder geval heel erg bedankt!

Groeten Bertal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan