laptop sluit af

Status
Niet open voor verdere reacties.

luden

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2001
een uurtje geleden sloot mijn laptop zonder waarschuwing plots af. Eigenlijk sloot hij niet af, hij viel gewoon uit. De eerste minuten kreeg ik hem ook niet meer opgestart. Hij bleef hangen op een zwart scherm met een flikkerende cursor. Na een 10-tal minuten startte hij normaal terug op zonder verdere problemen. Gescand op virussen en spyware, alles clean. Kan dit aan de temperatuur liggen? Hij voelde wel erg warm aan en stond al een 8-tal uur te draaien?

Hoi,

Ja, dat kan inderdaad.
Als je hem al langer in gebruik hebt, kunnen daar een aantal oorzaken voor zijn.

Bijvoorbeeld stof in de ventilatiekanalen in de laptop
Of een niet, of niet goed functionerende koelventilator.
Of hij staat niet op een vlakke ondergrond (perzisch kleedje op tafel; op andere ondergrond van stof).

Maar oververhitting lijkt inderdaad de meest logische verklaring.

heb ff temp gecheckt met everest en hij staat nu bij cpu op 75°. Dat lijkt mij toch wel erg veel niet of is dit normaal? Hij staat gewoon op een tafel dus... Ik zal het wat in de gaten houden en eventueel de ventilater eens laten nakijken.

Hoi,

Ik denk dat je met een dergelijk hoge temparatuur niet te lang moet wachten om hem na te laten kijken.
Voor het 'te laat' is zeg maar ......
Vervelende is, dat je zelf zo weinig aan interne vervuiling kunt doen.
Althans, ik waag me er niet aan om een laptop 'open' te maken.

Wat je kunt proberen is het volgende:
Leg het apparaat op z'n buik, nadat je hem hebt uitgeschakeld uiteraard.
Kijk waar de ventilator zit en steek voorzichtig een minischroevendraaier tussen de fan om te voorkomen dat hij gaat kachelen.
Gebruik het uiteinde van de stofzuigerslang en plaats deze op de opening terwijl je hem rondom min of meer 'afsluit' door er een doek omheen te drukken.
Je krijgt daardoor een verhoogde zuigkracht in de ventilatiekanalen.

Moch dit niet helpen dan - nogmaals - niet te lang wachten met na laten kijken i.v.m. die hoge temp.

heb nog wat rondgegoogled en vond hier dat mijn cpu temp tot 100° zou mogen gaan. Ik heb nl een Intel Core duo T7300. Zijn mijn temp dan toch niet zo abnormaal?? Misschien ga ik wel eens kijken om een cooling platform te kopen. Lijkt jullie dat een goed idee?

heb nog wat rondgegoogled en vond hier dat mijn cpu temp tot 100° zou mogen gaan. Ik heb nl een Intel Core duo T7300. Zijn mijn temp dan toch niet zo abnormaal?? Misschien ga ik wel eens kijken om een cooling platform te kopen. Lijkt jullie dat een goed idee?

hij mag tot 100° C zonder door te branden maar 75°C is toch te warm en zeker wnr hij op tafel staat, misschien heb je een beetje last van stof, voorzichtig met een compresseur door de verluchtingsgaten blazen en dan komt het stof eruit.

Hetzelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem: mijn computer viel ook uit. Dit is de afgelopen tijd driemaal gebeurd, en bij twee van de drie keer was ik een dvd aan het kijken voordat het gebeurde. Kan dat er ook wat mee te maken hebben?

Alvast heel erg bedankt

Ik heb hetzelfde probleem: mijn computer viel ook uit. Dit is de afgelopen tijd driemaal gebeurd, en bij twee van de drie keer was ik een dvd aan het kijken voordat het gebeurde. Kan dat er ook wat mee te maken hebben?

Alvast heel erg bedankt

Yes Fatima.

Wat gebeurt is, dat de temperatuur tijdens het afspelen van een DVD behoorlijk op kan lopen.
Het draaien van de speler draagt hiertoe bij.
Controleer eens of de ventielatieopeningen wel 'vrij' zijn. Als je hem bijvoorbeeld op schoot hebt, kan het zijn dat je daardoor aan de onderkant de ventilatieroostertjes bedekt .... of op een dekbed o.i.d.

Dank u wel Teun,

ik denk dat ik inderdaad de ventilatieroostertjes heb bedekt! Dat doe ik dus niet meer..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan