Laptop sluit zich af bij gebruik van programma's tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kuifje_007

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
Ik heb Toshiba laptop van Pentium III, 1100 MHz en 240 MB systeemgeheugen (PC100 SDRAM). De laatste tijd sluit het systeem af en toe spontaan zichzelf af, dat gebeurt dikwijls wanneer mijn laptop 'druk' bezig is (als ik meerdere programma's tegelijk gebruik zoals IE7, Word en/of C++ Builder. Dat vreet waarschijnlijk veel geheugen en kan het niet meer aan en sluit daarom zichzelf af, klopt dat? De CPU-gebruik wordt dan 100%. Voorheen gebruikte ik mijn laptop meestal voor een of twee dingen tegelijk, maar de laatste tijd gebruik ik steeds meerdere programma's tegelijk. Bovendien is het systeem ook erg traag, dat is niet gek want Pentium III, 1100 MHz en 240 MB is niet echt snel meer tegenwoordig.

Misschien moet ik maar nieuwe en snellere laptop kopen?

Misschien eerst is op virussen/spyware checken. Ook eens je temperatuur in het oog houden, bestaan wel programmatjes voor, want een koelingprobleem kan ook de oorzaak zijn dat je laptop uitvalt. Als dat nog niet helpt, eventueel meer ram geheugen proberen.

Bedankt voor je reactie. Ik heb het gecheckt voor spyware/virussen en het schijnt dat mijn laptop spyware/virussenvrij is.

Welke programma bedoel je om de temperatuur van de laptop te controleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan