laptop sneller opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascalboy

Banned
Lid geworden
10 mrt 2011
Hallo weet iemand hoe je kan zorgen dat mijn laptop sneller op start.
Ik heb hem al leeg gemaakt zowat alleen al het hoog nodige heb ik nog .
Ik heb hem al opgeschoont en gedefragmenteerd, en ik heb een presario cq62 met officiele windows 7.(stont er al standaard op)
procesor : amd v120 2.20 Ghz
Classificatie 3,8
geinstaleerd geheugen (ram) 2 gb waarvan 1,74 beschikbaar
C schijf 156gb van 218gb beschikbaar 61,9 in gebruik.
buroblad is leeg en bijna alle mappen zijn leeg Qau documenten.
Weet iemand hem sneller te maken met opstarten want die van mijn moeder en opa start snelller op.
weten jullie iets?????

Hoi,

Al eens bij msconfig gekeken onder het kopje opstarten misschien kan je daar iets uitzetten

Kijk inderdaad eens bij de programma's die standaard starten. Dat helpt al vaak enorm.

Maar waarom Windows 7 nog opstarten. Stroomverbruik in standby is niet erg veel en dan kun je bijna meteen werken. Een kleiner geheugen is hierbij juist in je voordeel.

Op krachtstroom aansluiten? Haha, nee hoor!!!! Geintje.
Maar inderdaad zijn bovenstaande tips zeer bruikbaar, hoewel soms niet direct helemaal duidelijk is of de items in msconfig al dan niet uitgezet kunnen worden. Google helpt hierbij en dit forum natuurlijk ook.
Wat ik zelf op gezette tijden doe - vooral als de computer of laptop duidelijk trager wordt - is gewoon een frisse schone installatie (Natuurlijk nadat aangemaakte documenten en andere te bewaren bestanden veilig zijn gesteld.) Inclusief formatteren van schijf en daarna installatie van Windows plus alle programma's die je wilt gebruiknen. Let er op dat je vantevoren dan ook de drivers en dergelijke bij de hand hebt.
Er zijn programma's die beweren schoonmaak en dergelijke op zich te nemen, zoals defragementeren van het register en andere zogenaamde optimalisatie maatregelen, maar jammer genoeg doen dit soort programma's regelmatig meer kwaad dan goed en als ze al sneller maken, is die snelheidswinst maar zeer beperkt; ik heb er persoonlijk in elk geval geen goede ervaringen mee. (Een voorbeeld van dit soort programma;s: tune-up utilities en soortgelijke programma's, maar er zijn veel meer programma's in deze categorie - mijn advies: laat dit soort programma's maar voor wat ze zijn)
In Windows ingebouwde programma's zoals defragmenteren zijn natuurlijk wel hulpprogramma's die goed te gebruiken zijn en in meer of mindere mate wel resultaten opleveren.
Opnieuw installeren: kan een lastig klusje zijn en je moet weten hoe je het doet en waar je aan moet denken: maar betere methode om je laptop te versnellen is er niet.
Wat je ook kunt doen is om alle programma's die je niet meer gebruikt te de�nstalleren. Jammer genoeg blijven er vaak bij de�nstalleren restanten van de programma's op het systeem over, maar geven wel weer meer schijfruimte en het register wordt ook deels ietwat opgeruimd - als het goed is.
Veel succes.

oke bedankt allemaal hij is iets sneller aleen dat van rogers snap ik nog niet helemaal kan je dat wat beter uit leggen:confused:.

bedankt iniedegeval
pascalboy

Kijk inderdaad eens bij de programma's die standaard starten. Dat helpt al vaak enorm.

Maar waarom Windows 7 nog opstarten. Stroomverbruik in standby is niet erg veel en dan kun je bijna meteen werken. Een kleiner geheugen is hierbij juist in je voordeel.

als je je pc om zeep wil helpen moet je hem vooral in standby zetten..
kom elke dag pcs tegen die door dit geouwehoer naar hun grootje geholpen worden..

(warm lopen / updates die mis lopen om maar een paar te noemen)

verder kun je aanzetten dat hij vanaf meerdere cores opstart mocht je die erin hebben

msconfig draaien dan onder het kopje computer opstarten > geavanceerde opties > cores (en dan instellen hoeveel je wil)

bedankt me computer start weer snel op in 2 minuten en 45 seconden:)
beter dan 5 minuten, als je hem op school gebruikt :thumb:.
heel erg bedankt dit forum is wel opgelost laat het nog even open tot iemand reageert op de laatste vraag
héél erg bedankt:thumb:

Laatst bewerkt:
@eehbiertje. Geen idee waar jij werkt dan. Dat probleem van die updates was vooral een Vista probleem. Daar schrok mijn laptop keurig om 3 uur snachts wakker voor de updates, maar ging daarna niet netjes uit. Gevolg accu leeg en een afgestorte Windows. En inderdaad het gevolg daarvan was inderdaad ook nog eens een hete laptop, want deze zat natuurlijk keurig in de tas.

Vanaf Windows 7 werkt dit echt geweldig. Pc wordt alleen nog af en toe eens herstart als updates er om vragen. Verder is de laptop altijd gewoon paraat.

rogers kan je uit leggen waar je het iver hebt aub. eant dat snap ik nog niet echt goed????

Natuurlijk. Wat ik bedoel is dat Windows 7 inmiddels zoveel beter is dan bijv. XP dat het interessant kan zijn om in plaats van de computer echt helemaal uit te zetten deze in de slaapstand te zetten. In deze toestand bewaart je computer gewoon alle openstaande applicaties e.d. . Zodra je de computer uit de slaapstand haalt is deze zeer snel weer beschikbaar om te werken.

bedankt maar kan je hem wel in een school tas stoppen op slaapstand en de hele dag???? maar nu sanp ik het.:thumb:

Ik heb al een tijdje geen schooltas meer :d

Dat kan wel. Ik neem mijn laptop altijd zo mee. Als je maar zorgt dat hij klaar is met afsluiten voor je er mee gaat rondwandelen. Standby kost maar een paar % accu per dag dus dat gaat wel lukken. Zoals gezegd. Sinds Windows 7 zijn mijn vorige 2 laptops, en deze nu ook, niet meer uit geweest.

dus ik moet mijn laptop uitzetten als hij de tas ingaat gewoon net als ik altijd doe. en anders standby

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan