laptop snoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snakeman

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Hallo allemaal,

Ik heb een toshiba laptop adapter met aan de ene kant een 2 pins connector in voor de net stroom. De kabel hiervan is kapot en ik wil hier een nieuwe voor in de plaats kopen. Op de adapter staat 6.3 ampère en 19v output.

Kan ik hier een stekker met 2,5 ampere hiervoor gebruiken of moet er perse een 6.3 ampère kabel voor worden gebruikt.

Je laptop heeft 6.3 Ampère nodig, en als je een 2.5 Ampère voeding gaat gebruiken, brand die voeding door omdat deze overbelast wordt ;)

Hallo allemaal,

Ik heb een toshiba laptop adapter met aan de ene kant een 2 pins connector in voor de net stroom. De kabel hiervan is kapot en ik wil hier een nieuwe voor in de plaats kopen. Op de adapter staat 6.3 ampère en 19v output.

Kan ik hier een stekker met 2,5 ampere hiervoor gebruiken of moet er perse een 6.3 ampère kabel voor worden gebruikt.

Hoi integenstelling tot Tim zeg ik iets anders:thumb:
Die 19V 6,3 Ampere is je output (dus wat je laptop in gaat).
Die tweelingsnoer (zoals dat wel genoemd is) met de 220V stekker voor in het stopcontact is standaard voor laptops en lichte elektronica een 230 5-10A snoer.
6,3Aoutput hoeft niet te zeggen dat de input dat ook is.

Dus, is je stekker van je 220V kapot, kun je die gewoon vervangen voor een willekeurige 220V kabel.
Jouw laptop is 19V x 6,3 = 120Watt
Dus jouw input is ruw berekend 120Watt / 230V = 0,52A.

Dus, wil je een nieuwe adapter? Dan heb je een 120Watt 19V nodig, of wil je alleen een nieuw snoer ervoor kopen?

Antwoord op je vraag zo?:thumb:

Groetjes en succes,

TJ

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg. Ik heb een input kabel van 2,5 A gekocht volgens mij is dat een vrij standaard kabel. Maar in ieder geval bedankt voor de verhelderende toelichting, nu snap ik het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan