Laptop speakers doen het niet meer (Toshiba L650)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionair

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2011
Hallo,

Zoals te lezen in de titel doen de interne speakers van mijn laptop het sinds een dag niet meer. Alles doet het nog steeds perfect wanneer ik oordoppen of externe speakers aansluit.

Dingen die ik al heb geprobeerd zijn oa:

- allerlei windows-instellingen voor geluid, speakers e.d. gecheckt
- systeemherstel
- laatste drivers van de speakers geïnstalleerd

Volgens windows (7) wordt er gewoon geluid afgespeeld, ik hoor alleen niets...

Alvast bedankt voor de hulp/suggesties!

Kijk even welk afspeelapparaat standaard is.
ZO ga je ernaartoe"":4Start>configuratiecherm. Als hier de weergave op categorieën staat. klik dan op Hardware en Geluiden, en daar op geluid.
Staat het op kleine of grote pictogrammen, dan bstaat geluid meteen in je eerstvolgende venster.
Bij afspelen heb je verschillende apparaten, kijk hier met rechtermuisknio > test luidsprekers welke je laptop zijn. En stel deze dan in als standaard.
Klein voorbeeldje:

voorbeeld geluid.png

Hoop dat het werkt!
Succes!

Ohja nog even vergeten:

Als je geen apparaten kan vinden, probeer dan in het witte vak met de rechtermuisknop en klik dan aan "Uitgeschalde apparaten weergeven" Doe dit ook met "niet aangesloten apparaten weergeven"

Laatst bewerkt:
Thanks voor het antwoord BlueroothUSB, maar die dingen zitten allemaal al goed... De speakers zijn als standaard ingesteld. En in dat venster die jij op je screenshot ook hebt zie ik rechts dat er geluid wordt afgespeeld. (groene balkjes)

Misschien een probleem met je aansluiting van de externe speakers.
Daarin zit namelijk een kontakt dat je interne uitschakeld als je de externe aansluit.
Misschien even wat "rommelen" met dat plugje, en misschien wat kontaktspray.

Als ik het goed begrijp moet ik daarvoor de binnenkant van de laptop induiken? Ik vraag me alleen af of ik daardoor recht op garantie verlies, of is dat 'plugje' makkelijk te bereiken?

Het is dat plugje waar je de speakers inplugd.
Gewoon even mee rommelen, mocht dat niet helpen zou ik niet zomaar je laptop uit elkaar halen, daar het natuurlijk niet gezegd is dat dat ook het echte probleem is.
Succes Peter

Laatst bewerkt:
Hallo

Mist je blijkbaar nog garantie hebt , zeker geen kontaktspray gebruiken , kontaktspray laat sporen na , hoe miniem ook ...

Ik vraag me alleen af of ik daardoor recht op garantie verlies

Peter

Ik zal de adviezen meenemen, bedankt allebei! Ik denk dat ik 'm toch ga opsturen als het rommelen niet werkt. Het probleem is dat ze waarschijnlijk een format gaan uitvoeren omdat het bij de procedure hoort terwijl ik weet dat dat niet gaat werken :P

Dat doen ze vaker..
Ik heb eens een mobiele telefoon gehad waarvan de batterij kapot ging.
IK kreeg hem 2 maanden later terug. met een brief:
We hebben een filmware update gedaan!
Dus ik was al mijn foto's en gamegegevens (angry birds :'() kwijt.
Maar..... ze hebben NIET mijn batterij vervangen..
Praat dus goed wat ze moeten doen!
EN maak voor alle zekerheid toch een backup van je bestanden!
SUcces!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan