Laptop spontaan uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaIRC

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Gister nacht viel mijn laptop plotseling uit. En nu zie ik dat er en op mijn laptop en mijn adapter led aan het knipperen is. Nou heb ik op google aantal dingen gelezen. Maar niets verklaart mij wat het is.

Wa heb ik gedaan ?

- Mijn accu eruit gehaald en weer in btw accu laat zien dat ie helemaal vol is. Heb een knopje omdat te checken.
- Mijn harddisk eruit gedaan en weer in
- Mijn geheugenkaarten eruit en weer in
- Nieuwe adapter/lader/voedingskabel gehaald en zelfde effect met knipperen.
- Het moederbord batterijtje 2 á 3 minuten eruit gehaald.

Is dit nou een teken voor een moederbord error of is het iets anders iemand enig idee ?

Laatst bewerkt:
Hallo

Bitter weinig echt nuttige info ...

Spontane uitval is meestal een indikatie van oververhitting.

Of dit terminaal is voor deze laptop ???

Merk/typenr/ouderdom is in dergelijke gevallen rudimentaire info.

Is deze ooit stofvrij gemaakt , mocht deze al van leeftijd zijn ???

Zeker te controleren (of laten controleren) ... is de heatpiperadiator/fan verstopt door stof ???

Indien ja ... en dit sleept al (te) lang aan , dan kan b.v.b. de motherboard chipset (door de extreme hitte) losgekomen zijn van het motherboard...

Peter

Hallo Peter,

Het gaat hier om een Samsung laptop type R519. Inderdaad mijn ventilator was beetje stoffig. Ik heb het nu schoongemaakt. Hij start nog steeds niet. Wat kan het anders zijn ? Is het te repareren zonder een fikse rekening te betalen t.w.v een nieuw laptop ?

Hallo

"Inderdaad mijn ventilator was beetje stoffig" ---> indien er niet veel stof aanwezig was , is de kans op oververhitting niet zo groot.

Je maakt ook geen melding dat de heatpiperadiator verstopt was.

Ik dacht (met deze symptomen) aan een oververhit toestel.

Blijkbaar kun je deze mogelijke oorzaak uitsluiten.

Misschien heeft iemand anders nog andere tips of te controleren punten ???

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan