Laptop staat op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

margaretha54

Verenigingslid
Lid geworden
24 jun 2014
Hallo. Op het werk hebben wij een vrij nieuwe laptop (windows 8.1 Packard Bell/Acer) die opeens op zwart staat. We krijgen hem niet meer aan de praat.
Enig idee??? De muisaanwijzer is er wel en beweegt ook.

Laatst bewerkt:
Tja dat moet ik dan maar gaan doen. Jammer. Had op een tip gerekend om dit te voorkomen.
Morgen zie ik dan wel op het werk.
Bedankt in ieder geval voor de links.
Groetjes, Margaretha

Ik heb gisterenavond nog de laptop op het werk opgehaald en aangezet. Inderdaad: zwart scherm met muisaanwijzer onder in de hoek.
Omdat ik op mijn eigen pc nog eens wilde zoeken naar oplossingen liet ik hem zo aanstaan.
Na een korte tijd sprong hij ineens weer in de opstartmodus.
Wat bleek nu: hij heeft die tijd nodig gehad om een update voor het startscherm te installeren (hij vroeg toestemming om dit te doen).
Een zwart scherm hoeft dus niet altijd meteen te zeggen dat er iets kapot is. Even geduld helpt blijkbaar ook :D

Nog bedankt voor jullie steun en tot een volgende keer.
Groetjes,
Margaretha

Hallo Margaretha. Dat zijn kennelijk de onbegrijpelijke dingen van een computer. Toevallig dat het zo opgelost is, maar normaal is het niet. Normaal moet je downloads kunnen volgen. Hou het wel in de gaten met die updates. Misschien is er wel een goede driver gedownload, dat je laptop vanaf nu het gewoon doet met die updates. En van een zwart scherm wordt je niet vrolijk. Hoop dat het zo blijft. Maar fijn dat het nu goed is en graag gedaan. ;)

Wat het geheel bijzonder maakt is dat ik op dezelfde dag exact hetzelfde probleem met mijn eigen nieuwe Surface Pro 3 had.
Ook een zwart scherm met alleen een muisaanwijzer.
Ik heb deze weer aan de praat gekregen door de aan/uitknop 2x heel lang ingedrukt te houden.
Ook daarbij bleek het om updates te gaan.
Bij beide pc's nu dus alles weer op orde.

Groetjes,
Margaretha

Hallo Margaretha, nou breekt de klomp.:p Hahaha. Ik zou toch eens alles scannen. Kan nooit kwaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan