laptop start ... 1 lange biep, dan 2 korte ... geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uexpect.be

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2006
Ik heb een HP pavilion dv 6000,
sindskort bij het opstarten hoor ik 1 lange pieptoon en dan 2 korte,
ik krijg ook helemaal geen beeld.
ik heb reeds geprobeerd om een externe monitor aan te sluiten,
maar tevergeefs, ik weet ook niet zeker of ik't wel juist deed.
ik sloot namelijk gewoon de kabel aan van de monitor aan de laptop ik veronderstel
dat ik dan verder niets hoef te doen? of wel?
in elk geval, ik dacht dat dit probleem misschien aan de grafische kaart zou kunnen
liggen, zou dit kunnen? en zoja ... hoe vervang ik deze of waar in de laptop bevind deze zich ergens :confused:

misschien veel vragen en veel uitleg maar hoop er snel antwoord op te krijgen, alvast hartelijk dank ;)

Afhankelijk van het geïnstalleerde bios, zie / lees :

Klik

schiet je bij Award bios met deze opmerking:
in elk geval, ik dacht dat dit probleem misschien aan de grafische kaart zou kunnen liggen
dus midden in de roos.

Laatst bewerkt:
Ik heb laatst mijn laptop binnen gebracht en die zei dat mijn beeldscherm stuk is, wat ik maar raar vind. Kan het zijn dat hij ook die piepgeluiden lang - kort - kort maakt als je beeldscherm stuk is. Of zou het toch echt aan de bios/grafische kaart ofzo liggen.

Tja, de beepjes geven volgens het bios een oorzaak aan...............

Mijn HP pavilion dv 6000, doe net hetzelfde sinds deze morgen.

Zwart scherm en een lange en 2 korte biepjes.

Weet iemand ondertussen al waaraan dit ligt?

Dat hangt van het biosmerk af. Lees het draadje rustig door en bekijk vooral ook het geplaatste linkje.

hp dv 6000

hallo ik heb bijna het zelfde probleem
hij start niet door na ongeveer 10 seconde probeer hij zelf opnieuw op te starten
heb geen beeld op scherm.
wat nu wie kan mij helpen

hallo ik heb bijna het zelfde probleem
hij start niet door na ongeveer 10 seconde probeer hij zelf opnieuw op te starten
heb geen beeld op scherm.
wat nu wie kan mij helpen
Welkom bij de Helpmij,
Ik ga je graag advies geven, maar niet in dit topic, start even een eigen nieuwe vraag en formuleer je probleem zo uitgebreid als maar mogelijk is.

Laatst bewerkt:
Ik heb laatst mijn laptop binnen gebracht en die zei dat mijn beeldscherm stuk is, wat ik maar raar vind. Kan het zijn dat hij ook die piepgeluiden lang - kort - kort maakt als je beeldscherm stuk is. Of zou het toch echt aan de bios/grafische kaart ofzo liggen.

Hallo,
weet iemand of dit probleem is opgelost, aangezien ik hetzelfde probleem heb

Hallo,

Ik heb ook hetzelfde probleem met mijn hp pavilion dv 6000 (dv 6361 eu). Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem?

laptop met biepjes

Hoi Maartje,

Helaas is het niet gelukt om de laptop te laten maken. Volgens de technische dienst is het moederbord en de DVD driver stuk. Kosten bijna 500 euro. Ik weet niet hoe oud jouw laptop is, maar als het jonger is dan 3 jaar, zou je even kunnen kijken op de website van het consumentenprogramma RADAR. Onlangs is in hun programma bekend gemaakt dat je de fabrikant aansprakelijk kunt stellen. Er staat ook een door een advocaat opgestelde brief over de aansprakelijkheid, die je kunt downloaden, aanpassen en opsturen naar de fabrikant. Hopelijk heb je er iets aan.

1 lange en 2 korte.
Dat zou de GPU kunnen zijn.
Die kan ge-Flowt worden.
Maar betent wel dat hij uit elkaar moet..
Is een filmpje op You tube.
Ik krijg het hier niet op.
Kijk bij Tweakers.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan