Laptop start alleen op in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel82

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2009
Wie o wie kan mij helpen,
Mijn laptop start alleen op in veilige modus hierna kan ik mij inloggen en krijg ik 2 schermen te zien (beeldscherm gesplitst).
Als ik hem op de normale manier opstart krijg ik een zwart scherm met een gele lijn in het midden.
Weet iemand of dit zo te verhelpen is?
En wat kan het probleem zijn.

Alvast bedankt

Heb je onlangs wat veranderd aan je laptop? Nieuwe software bijvoorbeeld.
Lijkt erop dat het met de drivers van je videokaart fout gaat of je videokaart is kapot.
Nog garantie?

Start op in Veilige Modus en kies daar eens voor de optie "laatst bekende werkende configuratie"......
Wat gebeurt er dan?

heb het geprobeerd in het begin gaat alles goed en dan krijg ik weer zwart beeld heb het daarna nog een keer geprobeerd en dan gaat het goed tot ik moet inloggen,op dat moment splitst het scherm weer.

Okay, nog één ding checken als je het tenminste kan zien!
Als je in Veilige Modus opstart dan moet je kiezen dat hij een log bestand aanmaakt.
Je kiest in Veilige Modus dan voor Logboekregistratie van opstarten inschakelen.
Je start hem dan opnieuw op en in je C Windows map staat een text bestandje met de naam NTBTLOG.TXT

Als je dit kan zien zou je dat logje hier kunnen plakken?
Ik moet namelijk weten of er wat fout gaat met het laden van de drivers.

Verder kan je proberen om systeemherstel uit te voeren in Veilige Modus maar dan hoop ik wel dat je systeemherstel aan hebt staan en herstelpunten hebt.

Nou, er gaat dus heel wat fout op je laptop.
Ik raad je aan je schijf te formatteren en een schone installatie van je besturingssysteem te doen en al je drivers opnieuw te installeren. Het kan ook zijn dat je een herstel partitie of CD/DVD bij je laptop hebt en die zou ik dan maar gebruiken.
Mocht je hier niet uitkomen dan zou ik overwegen de fabrikant te bellen/mailen om te kijken of je aanspraak kan maken op garantie.

moet in van tevoren een back up maken ?
heb een recovery dvd erbij zitten.

Ja, bestanden die je wil houden moet je backuppen.
Na de recovery ben je alles kwijt en is je laptop terug in fabrieks staat zoals je hem kreeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan