laptop start niet direct en geeft een constante piep geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

TBrunt

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2012
Hallo,

Ik ben in het bezit van een HP g62 laptop.
Van de week was mijn toetsenbord niet meer goed en heb ik een nieuwe besteld.
Gisteren heb ik deze in de laptop gezet met behulp van een youtube filmpje. Ik heb ook gelijk mijn koelsleuven stof vrij gemaakt.

Vervolgens weer alles in elkaar en startte ik mijn laptop. Hier gaf hij gelijk aan dat mijn koelsysteem niet werkte en je hoorde hem ook niet blazen.

Ik heb toen de laptop uit elkaar gehaald en gekeken of ik niet ergens iets los had geblazen of gemaakt. incl de koeling dus
Dit bleek niet zo te zijn. Vervolgens weer aan en toen kreeg ik een hoge constante pieptoon. Alleen maar harde korte piepjes. Geen lange piepjes of lichtjes.

zie filmpje.. http://www.youtube.com/watch?v=CC3HKClXuxM

Laptop uitgezet en weer aan.
Vervolgens krijg ik een windows foutherstel scherm met de keuze opstart herstel of gewoon starten.

Als ik de opstart herstel neem krijg ik weer de hoge piepen en valt hij na een aantal minuten uit.

Als ik zeg gewoon herstel dan start hij gewoon op. Echter valt hij dan soms ook uit bij zwaar gebruik zoals een online spel.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Iemand die mij ermee kan helpen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Venilator draait? tis toch een signaal van de bios die iets ziet wat niet goed zit.

Een lange en twee korte is een probleem met je videokaart.

Je zegt in je aanhef. laptop start niet direct en geeft een constante piep geluid.

En in je getypte versie zeg je dit.

"
Ik heb toen de laptop uit elkaar gehaald en gekeken of ik niet ergens iets los had geblazen of gemaakt. incl de koeling dus
Dit bleek niet zo te zijn. Vervolgens weer aan en toen kreeg ik een hoge constante pieptoon. Alleen maar harde korte piepjes."

Hier nog meer piepje en de oorzaak. Klik

Dan kun je zelf beoordelen wat er niet goed is. Ik denk even naar de winkel. Succes ermee.

Een lange en twee korte is een probleem met je videokaart.

Je zegt in je aanhef. laptop start niet direct en geeft een constante piep geluid.

En in je getypte versie zeg je dit.

"
Dit bleek niet zo te zijn. Vervolgens weer aan en toen kreeg ik een hoge constante pieptoon. Alleen maar harde korte piepjes."

Hier nog meer piepje en de oorzaak. Klik

Dan kun je zelf beoordelen wat er niet goed is. Ik denk even naar de winkel. Succes ermee.

Met start niet direct bedoel ik dat ik hem wel aankrijg door hem weer uit te schakelen en de gewone modus op te starten.

Hoge constante piep bedoel ik mee dat maar een soort piep is en niet kort lang kort kort. het zijn dus constant hoge korte piepjes :P

Dit dus... http://www.youtube.com/watch?v=CC3HKClXuxM

In een winkel heb ik nooit zo'n vertrouwen.

Laatst bewerkt:
Dit zijn ze allemaal.

Doorlopende toon - Stroomvoorziening defect
1x lang - Uitgevallen Ram-Refresh of geen geheugen
1x lang, 1x kort - Hoofdkaart of Rom-Basic foutief
1x lang, 2x kort - Fout in grafische kaart of dipswitch
1x lang, 3x kort - Fout op de EGA-kaart
2x lang, 1x kort - Foutieve beeldsynchronisatie
2x kort - Fout geheugen test
3x kort - Fout in de eerste 64-KByte-Ram
4x kort - Timer of teller defect
5x kort - Processor uitgevallen / videogeheugen uitgevallen
6x kort - Fout in toetsenbord
7x kort - Virtuele processormodes ingesteld
8x kort - Foutief schrijven naar video-RAM
9x kort - Foutieve ROM-BIOS-test
Korte tonen, aanhoudend - Defect mainboard
Hoge toon, aanhoudend - CPU is oververhit.

Groet Manamana. ;)

Dit zijn ze allemaal.

Korte tonen, aanhoudend - Defect mainboard

Groet Manamana. ;)

Dan zou ik zeggen dit...
Maar als mijn mainboard stuk zou zijn, start mijn laptop helemaal niet meer op zou ik zeggen??

Ik denk zelf dat het de koeling is, maar ik heb niet echt verstand van computers en wil niet zomaar ca 75 euro uitgeven voor een nieuwe...

Laatst bewerkt:
Het zijn waarschuwingen dat er iets niet goed is, fout of elektrische bron probleem. Ik zou er toch even mee naar de winkel gaan als je er niet veel verstand van hebt.
Wat ik al eerder voorstelde. Vandaag of morgen heb je een probleem. Maak snel nog een backup als je die nog niet hebt van je belangrijke dingetjes als dat nog kan.;)

nou laptop weggebracht...

Bleek een toetsje van het nieuwe toetsenbord vast te zitten.
Volgens de monteur was er niets met de koeling van mijn laptop mis. Hij had dat met een temperatuur programma bekeken.

Echter blijf ik met een probleem zitten.
Sinds is mijn laptop uit elkaar heb gehaald speelt mijn online game niet goed meer.
Mijn Fps zijn erg laag geworden. Normaal zat het rond de 30 a 40. Nu zit hij hij soms daarop maar zodra je beweegt of in een bosje gaat zakt hij naar 7 a 8 fps.
Mijn ping zat ook altijd rond 40 maar stijgt nu heel vaak boven de 100.

In een spelletje staat niets een seconde vast op de normale waarden. Hij verspringt constant.

Ik heb het programma 3dmark 06 gedraaid maar dat trekt mijn laptop niet. Hij valt dan halverwege gewoon uit en geeft dan de 90d melding dat mijn laptop te heet is geworden.

Wie weet waar dit aan kan liggen? Ik heb een koeling met heatsink wat ik dus los heb gehad van de moederbord. Ik heb hier tussen weer koelpasta gedaan.

In msconfig bij opstarten alles uitvinken wat je niet direct nodig hebt, bij services alle microsoft services verbergen aanvinken en ook alles uitvinken wat je niet direct nodig hebt en al niet is gestopt en rebooten, verander er wat?

Dat geeft zo'n +5 fps/ping.

Maar dit zijn nog niet mijn waarden die ik had voordat ik hem uit elkaar haalde!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan