Laptop start niet door na Acer logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heerovanderveen

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Ik heb sinds vanavond een probleem met mijn Laptop. Ik was bezig de latop weer naar de fabrieksinstelling te brengen door middel van de rescue-disk. Dit is vrij simpel en heb ik ook al vaker gedaan. Echter gaf op gegeven moment een foutmelding dat hij de schijf niet kon lezen. De laptop werk opnieuw opgestart en deed bijna niets meer: Na het Acer-logo zou het systeem op moeten starten, hier ontstaat dan hetvolgende in beeld:
<....tekst tekst.....>
All Right resereved.
PXE-E61: Media test failure. check cable

PXE-M0F: Exiting Broadcom PXE ROM
Operating System not found

en vervolgens gebeurd er niets meer.

Wat kan er hier aan de hand zijn. check cable zou kunnen zijn dat er kabel ergens los is, maar dat is wel vreemd, er niets vreemds is gebeurd, de laptop staat op een stevig ondergrond zonder trillingen.

Als je in Google even intikt
acer pxe-e61
krijg je aardig wat info.

Aan de melding te zien lijkt het alsof je HD is overleden..
Wat je zou kunnen proberen is opstarten met een Windows cd en dan eens kijken of je tijdens de setup je schijf te zien krijgt..of check je bios.

Even op google gekeken, het zou ook nog je hd controller kunnen zijn...verklaard in ieder geval wel waarom de hd niet word gezien..

Succes! :confused:

Laatst bewerkt:
ik heb precies deze melding gehad met mijn laptop, ik heb hem toen weggebracht naar de lokale pc winkel en daar hebben ze mij verteld dat idd de hdd overleden was (waarschijnlijk door krassen ivm in slaapstand vervoeren)

succes met het fixen ;)

Bedankt voor de reacties.
@minal : Google had ik natuurlijk als eerste gedaan, maar daar heb je een wirwar aan informatie, heb meer vertrouwen in de mensen bij HELPMIJ.

Ik heb inmiddels een nieuwe HDD, aangezien dat het meest voor de hand ligt.
Ga vanavond proberen alles opnieuw te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan