Laptop start niet door.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kasper89

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2007
Berichten
9
Hallo,

Ik heb een laptop Acer Aspire 1800. De computer wil niet opstarten. Na een aantal aan en uit beweging kwam de melding NTLDR ontbreekt. Op aanwijzing van de leden van dit forum heb ik geprobeert Windows XP er opnieuw op te zetten. Wonderbaarlijk is mij dat gelukt. Alles werkte prima totdat......
Ik was een cd aan het afspelen en kon de muiswijzer niet meer bewegen.CTRL-ALT-DEL gaf ook geen uitkomst. De computer uitgeschakeld en weer opnieuw ingeschakeld. Ik krijg nu weer een zwart beeld. Ik heb het idee dat de computer niet doorstart. Diverse keren geprobeerd opnieuw te starten, het lukt niet.De ventilator draait wel maar geen beeld. Wie helpt mij?

Vriendelijke groeten Kasper
 
Hallo de Jean,

Ik kan niet in de Bios komen. Anders kon ik proberen om vanaf de cd-rom windows opnieuw op te starten. De laptop doet helemaal niets. Alleen de ventilator draait. Ik zie niks op het beeldscherm.

Kun je me helpen?

Groetjes Kasper
 
Hallo Jean,

Ik heb een externe monitor er aangehangen, maar daar krijg ik ook een zwart beeld. Ik heb de knoopcel eruit gehaald en enige tijd gewacht alvorens ik een nieuwe er weer ingezet heb. Ik hoopte dat de Bios gereset zou worden. Ik heb alle losse onderdelen, harde schijf, cd rom, accu enz. losgenomen en weer herplaatst. Al deze handelingen gaven geen goed resultaat. Ik heb ook nog even bij de processor gekeken, maar daar blijf ik liever af. De laptop start alleen de koelventilatoren op en het lampje aan uit brandt. De cd rom wil niets lezen. Kan ook niet van de cd rom booten. Kun je mij nog verder helpen?

Groetjes Kasper
 
Haal de bios battery er uit en de accu en start hem op met de stroom adapter en doe dt gedurende 5 á 10 minuten doe de bios battery en de accu er weer in en kij dan of de bios is gereset en hij weer normaal opstart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan