Laptop start niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

master09

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Hallo,
Mijn laptop (toshiba) heeft een probleem. Als ik hem opstart dan duurt het laden van windows vista erg lang. Jullie weten wel dat balkje dat helemaal in het begin. Op een gegeven moment krijg ik een blauw scherm. max 1 seconden en dat is het weer weg. Heb al geprobeerd in veilige modus opte starte, Windows herstellen, Recovery cd. Maar elke keer krijg ik dezelfde blauwe scherm. Ik vraag me echt af wat het ls.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je de tekst op het BSOD niet lezen ??

Zet in het vervolg altijd opnieuw opstarten uit, dan kun je rustig je BSOD lezen.

Zal het evne uit zetten en er een foto van maken, U kunt over 10 á 15 minuten van mij een reactie terug verwachten alvast bedankt.

Topic verplaatst naar sectie laptops en derhalve titel aangepast(laptop was computer)

Succes met je vraag.

Blue Screen Of Death

Ok ik wacht, maar meestal is de gemelde code al genoeg hoor.
Meestal als de veilige modus ook niet werkt, is het een ernstig hardware probleem.

P.S. wat gebeurd er als u van CD boot en repair console kiest.
Probeer in iedergeval ook even veilige modus zonder internet.

Boot hij ook niet met een van de linux or DOS CD's
Denk aan HDD diagnose (seatools), gparted of Hirens BootCD.

P.S. als je niet in windows komt kun je opnieuw opstarten niet uit zetten hoor.

Ik heb al vanaf de cd geprobeerd uit te voeren maar dit werkt ook niet. Is het eem mogelijkheid om een nieuwe hardeschijf te kopen of is er optuie om het te reparen? Kunt u mij misschien een link geven voor een programma voor de HDD om een fout op te sporen.
Soms als ik de vista cd erin stop start hij door tot de muis en dan heb je een zwart scherm en een pijltje. Maar meer niet.

HDD diagnose

Dit wordt een lastige.
A) is de hardeschijf kapot ?? Stop hem in een andere PC en zie wat er gebeurd.
B) is de IDE/Sata aansluiting defect ?? zie A)
C) mist hij plots een driver ?? Stop er een andere HDD in en zie wat er gebeurd.

Wat ook kan, kijk of hij wil booten met Seatools en als die niets (geen schijf) ziet probeer dan de tool van Hitachi.

Het is van een laptop zal ik er even bij zeggen, Kun je me misschien een link geven van Seatools?

Heb hier nog een 80 gig hdd 2.5 inch van toshiba liggen (ongebruikt). Dus ja dat is mogelijk.
Maar daarmee heb je nog niet je data terug.

Is er geen oplossing om de hardeschijf volledig te formateren? via de boot.

Formatteren

Maar inaccessible betekend niet te benaderen, dus is de vraag of hij nog levensvatbaar is.
Wat zegt Gparted ??
Daarmee kun je trouwens ook formatteren.

Even googlen.
Gparted is een boot CD op basis van linux. Daarmee kun je;
Partities vergroten of verkleinen,
Harde schijven formatteren in vrijwel elk denkbaar formaat.
en nog veel meer.
Het enige dat hij niet kan is een in windows dynamisch gemaakte schijf bewerken.

Heb de cd er nu inzitten, krijg een scherm met wat ik wil kiezen, welke moet ik kiezen om hem te laten formateren?

tijdens het booten van Gparted, kun je gewoon de standaard opties kiezen, kies natuurlijk wel even Nederlands, dan moet de rest duidelijk zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan