Laptop start niet, geeft piepjescode

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomdriessen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Beste helpers,

Ik heb een acer laptop (Aspire 9410Z) die bij het opstarten geen beeld geeft, enkel een piepjescode: 1x lang en 2x kort. De site van acer meldt het volgende:
What do the beeps/codes mean when updating the BIOS with the Boot Block feature?
Update BIOS with Boot Block Error Code/Beep: Definitions Error Beeps Error Code (Port 80H)
BIOS updated successfully. 2L-1S-1L F1h
The BIOS file size is not equal to the BIOS ROM size; wrong BIOS file. 1L-1S
The BIOS file can't be read; it is defective. 1L-2S
The model ID is mismatched; wrong BIOS file. 3S
The BIOS ROM has failed to be erased. Try to flash again. 2L-1S
The BIOS ROM has failed to be programmed. Try to flash again. 2L-2S
No diskette, or cannot locate the BIOS file. Try to use a new formatted diskette and copy the BIOS file again. 2S
http://support.acer-euro.com/documents/reports/bootblock.html

De diagnose luidt dus "The BIOS file can't be read; it is defective." Mijn vraag is, wat betekent dit precies, en (hoe) is dit probleem op te lossen?

Bedankt!

Je bios is kapot, wat heb je gedaan voordat dit gebeurde? Was je soms je bios aan het updaten?
Heb je nog garantie ? dan zou ik hem laten repareren. Groet Jan

Nee, ik heb niks met de laptop gedaan, hij startte van de ene op de andere dag niet meer op, erg vreemd. Wel merkte ik dat de laptop erg snel erg warm werd de laatste tijd.

Garantie is helaas verlopen, ik denk dat reparatie een duur geintje gaat worden? Of is dit te overzien?

Net terug van de pc winkel, inderdaad niet te verhelpen. De chip op het moederbord is beschadigd, en het probleem is niet op te lossen. Nou maar eens tweakers raadplegen voor een nieuw systeempie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan