laptop start niet goed op :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bjornn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2010
Ik heb dus een enorm probleem..
Ik heb een nieuwe HP Pavilion dv7 gekocht eind juli.
maar sinds ongeveer een week geleden doet hij raar.
als ik hem opstart wilt hij steeds een geheugencontrole doen, dan heb ik 10 seconden om het te annuleren, maar hij reageert niet als ik op een toets druk!
Na 3 of 4 keer proberen start hij uiteindelijk wel op.. (na op veeel toetsen te hebben gedrukt).
Ik heb al geprobeerd om hem in veilige modus op te starten maar dan blijft hij hangen.
ook heb ik geprobeerd om systeemherstel te doen maar dat werkt ook niet aangezien systeemherstel zegt dat ik een geheugencontrole moet uitvoeren, maar dat doet hij dus niet!
Ik ben ten einde raad..

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl

Ik heb je titel aangepast."Help"zegt niet zoveel.

Succes met het oplossen van je probleem.

Je praat de hele tijd over geheugencontrole, maar ik neem aan dat je een schijfcontrole bedoelt?
Welk besturingssysteem staat er op de laptop? Vista? Windows 7?

Het lijkt erop alsof je zélf die schijfcontrole afbreekt de hele tijd. Waarom laat je die schijfcontrole niet gewoon doorgaan? Kan dat gewoon doorlopen worden ben je dan misschien wel van je probleem af...

[Het terugzetten van een herstelpunt lost geen problemen op met geheugen of schijf, dus dat pad zul je alvast moeten verlaten.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja ik bedoel de schijfcontrole .. :o
als ik hem laat lopen, stopt hij met aftellen bij 1, en dan doet hij niks meer..
ik kan hem zo lang als ik wil aan laten staan maar hij doet niets meer.
en het besturingsysteem is windows 7 .. :o

Probeer het dan zo: Bouw de harde schijf uit en bouw die in in een andere computer (liefst ook met Windows 7). SATA schijven zijn (ondanks het formaatverschil van laptop-schijven t.o.v. pc-schijven) gewoon aan te sluiten op SATA controllers op ander computers.
Laat daar een schijfcontrole plaatsvinden van jouw aangesloten schijf, incl. reparatie van evt. aangetroffen problemen.
Laat daar ook direct jouw aangesloten schijf scannen op virussen, trojans etc.

Tijs.

volgens mij is het een beetje link als ik dat ga doen, aangezien ik niet zo veel verstand heb van computers/laptops, laat staan dat het goed zou gaan als ik een harde schijf moet gaan uitbouwen:o

Lijkt me dan een beter plan om de laptop even naar een pc-reparateur te brengen. Die dan de schijfcontrole laten uitvoeren (hetzij met een opstart-cd op de laptop zelf, hetzij uitbouwen van de harde schijf en scannen op een andere pc).
Wellicht kan hij daarna ook meteen de malware-scans doen, volledigheidshalve.

Tijs.

oke, dit valt denk ik niet onder de garantie van hp?..

Je kunt de laptop niet terugsturen zonder dat je (minstens) geprobeerd hebt de laptop terug te zetten naar de fabriekswaarden (wordt meestal 'recovery' genoemd).
Nadeel daarvan is dat je (minstens) je eigen programma's daarna opnieuw moet gaan installeren etc. en mogelijk afhankelijk hoe de recovery werkt ook nog je gebruikersbestanden kwijt bent(!) Pas als die recovery niet lukt dan kun je zinvol HP gaan bellen.
Dat pad wil ik je dus nu (nog) niet opsturen, ook omdat ik niet verwacht dat er een hardware-probleem is met de laptop of diens harde schijf.

De pc-reparateur zal je na zijn werk vertellen wat er aan de hand is/was. Mocht het zo zijn dat de pc-reparateur zegt dat de laptop tóch naar HP moet worden opgestuurd, laat hem dan in ieder geval een kopie van je gebruikersbestanden te maken op memory-stick, externe harde schijf of DVD, want HP zal in garantiegevallen je gebruikersdata niet veiligstellen voor je.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zelfde probleem!

Hoi ik heb hetzelfde probleem als Bjornn met exact dezelfde laptop.
Eerst in 'deze computer' C: twee dingen aangevinkt en de computer opnieuw opgstart.

Daar kwam de melding dat deze schijfcontrole ging uitvoeren, iets met NTFS.
Dit duurde zeker een half uur
Daarna werd mijn scherm helemaal zwart ... maar de computer (power) blijft aan staan.

Wat nu? Iemand advies??

Mod edit

@JUDITH1971:Welkom op Helpmij.nl

Het is niet toegestaan in te breken in een topic van een ander.Daarbij..Het topic is al redelijk belegen.
Je mag hier zelf een topic voor openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan