Laptop start niet meer na bios update

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsnake

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Hallo,

Ik heb hier een Fujitsu Amilo PI 1536.
De videokaart deed al een tijdje raar, waardoor ik raare kleuren op het scherm kreeg en mijn beeldscherm in 4 delen was. Dus wou ik alle drivers voor de laptop opnieuw installeren.
Alles ging vlot tot ik de bios update uitvoerde. Na de installatie viel de laptop gewoon uit en herstart niet meer.

Als ik de powerknop indruk dan lichten de leds op en na 2 seconden valt hij terug uit. Hij herstart constant uit zich zelf en valt om de 2 seconden terug uit.
Ik heb zwart beeld, en hoor de fan niet meer draaien.

Ik heb al verschillende forums afgelopen en een test uitgevoerd met bios recovery via usb + toetsencombinatie maar niets dat helpt.
Batterij op moederbord al paar seconden eruit gehaald om te resetten, maar dit lukt ook niet.

Ik had voor de update een herstelpunt aangemaakt, maar dit ga ik wellicht niet meer kunnen opstarten?

Hopelijk weet iemand hoe ik mijn bios terug naar de vorige versie kan zetten.

Laatst bewerkt:
Batterij op moederbord al paar seconden eruit gehaald om te resetten, maar dit lukt ook niet.
Batterij moet er minimaal tien minuten uit. Tevens moet dan ook de stroom afgekoppeld zijn en de accu eruit. Met een paar seconden reset je het Bios niet.

15 min de batterij eruit, getest en nog steeds hetzelfde probleem

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, als je videokaart defect is, dan ga je dat niet oplossen met een bios update. Tevens klinkt het alsof je je bios binnen Windows geüpdate hebt terwijl je laptop niet stabiel werkte. Gevolg is nu dat je waarschijnlijk je moederbord van je laptop gesloopt hebt met een fout verlopen bios update....

Laatst bewerkt:
Ik heb al getest met een usb (kleiner dan 2gb, anders werkt het niet) door Phoenix BIOS Recovery te gebruiken + het BIOS.WPH bestand vervangen door het bios bestand voor dit merk.
Dan de 4 sneltoetsen die vermeld stonden ingedrukt, dan viel de laptop niet meer uit, maar de usb start niet op.

Ik weet bios updaten helpt niet om een grafische kaart terug inorde te krijgen, maar na een format heb ik het hele drivers paket gedownload en geinstalleerd. En in dat paket zat ook een bios update. Daar is het gewoon fout gelopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan