Laptop start niet meer op [Acer]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rushera

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Mijn laptop start niet meer op hij komt alleen bij het begin waarin je setup kan verandere etc dan net na het laadbalkje komt er een zwart beeld met me muis erin en er gebeurt helemaal niks meer...

Het ligt denk ik aan dat hij te vaak is uitgevalle hij raakte de laatste snel overhit en viel dan uit dit is de laatste 2-3 dagen vaak gebeurt (daarvoor nooit).
Ik zat gewoon op de laptop toen opeens kwam er een blauw scherm met een bedoel text van windows error en na een paar second viel hij al uit.
Toen kreeg ik bij het opstarte een Startup Fix gedoe waarbij ik me land moes invoere dan ginge ze het probleem oplosse.
Toen het klaar was restarte de laptop uit zichzelf en toen kreeg ik het probleem.
Dus weet iemand mischien wat ik moet doen om het te repareren of gewoon een nieuw laptop kope want ik heb hem al denk ik 3 jaartjes.

Hallo

De laptop dringend stofvrij maken heatpiperadiator en c.p.u. fan , eventueel aanwezige g.p.u. fan met heatpiperadiator uiteraard ook.

Hoe ... heb ik al diverse malen omschreven in andere posts.

Na het zuiver maken terug fabrieksinstellingen "hopelijk is deze laptop niet te corrupt om dit te doen"

Meestal bij acer is het [alt] + [f10] tijdens het opstarten , soms ook d.m.v. recovery d.v.d.'s die je zelf hebt aangemaakt.

Indien je nog data hebt veilig te stellen , kun je de h.d.d. v/d laptop uitbouwen en deze verbinden met een andere p.c.

Jammer "vergat" je typenr te vermelden .

Peter

Laatst bewerkt:
Dankje,
Ik probeer wel alles uit:)
Ik heb er helemaal geen verstand van dus het type weet ik niet ik probeerde het net nog te zoeke maar daarom ben ik hier ook natuurlijk.
En hij is denk ik 3 jaar oud ofzo

Ik zat gewoon op de laptop toen opeens kwam er een blauw scherm...

:D
Je moet ook niet op je laptop gaan zitten haha!
Maar ff zonder gein (sorry kon het niet laten), 3 jaar is beslist niet oud voor een laptop, tenzij je er niet bepaald zuinig mee om bent gegaan.. (er op zitten...?;)).

Het lijkt er op dat er te veel stof in het koelsysteem is waardoor hij misschien te warm wordt. Dan kan je allerlei problemen krijgen...
Probeer eens of je de mogelijkheid hebt hem open te maken en stof uit de koelventialtor te verwijderen, en als het kan ook uit de koelvinnen van het koelblok.
Dit zit op de processor dus het is maar de vraag of je daarbij kunt komen.
Verder eens voorzichtig van binnen zo veel mogelijk schoonmaken en eventueel de contacten checken, ik bedoel, zit alles nog goed vast. Laptops hebben niet zo vaak last van connectoren die los komen maar het is niet uit te sluiten.

Die foutmelding kan komen doordat windows niet goed is afgesloten.
Probeer eens in veilige mode of dan alles wel werkt. En daar kun je ook kijken of systeemherstel - het teruggaan naar een eerdere - werkende - versie een mogelijkheid is.

Lukt dat allemaal niet dan moet je aan de gang met de herstel cd of herstelpartitie, of met de originele windows cd/dvd.

Op internet zijn ook tooltjes te vinden waar je mee kunt kijken of je hardware en software nog wel werkt...

succes!:thumb:

Hallo

Welkom ....

"Ik heb er helemaal geen verstand .... "

Het eenvoudigste om een laptop zuiver te maken , is d.m.v. luchtdruk "compressor" , en in de omgekeerde richting van de normale airflow te blazen.

Vergeet wel niet om de ventilatoren te blokkeren , om een te hoog oplopen v/h toerental te voorkomen (schade motherboard of ventilatoren)

Je kunt dit doen door b.v.b. een cocktailprikker door de aanzuigroosters te steken (onderaan laptop , desnoods iets dunner maken met mesje)

Peter

Laatst bewerkt:
:D
Je moet ook niet op je laptop gaan zitten haha!
Maar ff zonder gein (sorry kon het niet laten), 3 jaar is beslist niet oud voor een laptop, tenzij je er niet bepaald zuinig mee om bent gegaan.. (er op zitten...?;)).

Hahaha ik moest me kapot lache toen ik dat las.
Maar als ik in veilige modus krijg ik precies het zelfde probleem dus ik ga hem dalik eve open maken en kijke hoe stoffig het is *kuch* na 3 jaar
Dankje;)

Mod edit

Welkom op Helpmij.nl

Je topic verplaats ik naar Hardware---->Laptops.

Succes met je vraag.

ik heb al het stof eruit gehaalt hij raakt niet meer overhit alleen het is denk ik te laat:s

Hallo

"ik heb al het stof eruit gehaalt hij raakt niet meer overhit alleen het is denk ik te laat"

Hoe/wat bedoel je precies ??

Peter

Ik bedoel ik heb het stof eruit gehaalt nu raakt hij niet meer overhit maar hij start gewoon niet meer op.
er kom een blauw scherm het lado van microsoft gedoe van: Shutdown enzo dan gaat hij uit;/
Ik ga denk ik maar een nieuwe hale heb hem toch al 4 jaar.

Hallo

"weet iemand anders nog F keys ofzo?"

Vermoedelijk is het o.s. op deze laptop corrupt door het veelvuldig uitvallen.

Probeer zoals reeds eerder vermeld om deze te "recoveren" met :

Ofwel de door uzelf indertijd aangemaakte herstel d.v.d.'s , ofwel d.m.v. de eventueel aanwezige verborgen herstelpartitie [ALT/F10] tijdens het opstarten....

Peter

Beide heb ik al wellis gedaan bij het opstarten alt/f10 krijg ik alleen een harde piep die heel irietant is.
En de backup cd doet het niet er gebeurt niks als ik hem erin doe of als hij eral in zit.
Dan is het denk ik wel zijn tijd geweest en tijd om een nieuwe te hale.
Dankje voor je hulp.

Hallo

"Dan is het denk ik wel zijn tijd geweest en tijd om een nieuwe te hale."

Maak deze "nieuwe" regelmatig eens stofvrij en je zult er veel langer plezier aan beleven.....

Vergeet ook niet om de recovery d.v.d.'s aan te maken indien er om wordt gevraagd , en uiteraard te controleren of deze leesbaar zijn.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan