Laptop start niet meer op / brand lucht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colinch

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2012
Hallo,

Mijn laptop is net uitgevallen. Nadat ik bij iemand op bezoek was en mijn laptopndaar had opgeladen, haalde ik hem thuis uit mijn tas en maakte hij een gek blaasgeluid omdat hij heel warm was, en de accu was zo goed als leeg. Toen ik hem wilde opladen kwam er een kleine schok uit het stopcontact.

Mijn lader maakt een gek geluid wat niet echt te omschrijven is. De lader doet dat niet als ik hem in een andere hp laptop doe. Ook andere laders doen het niet met mijn laptop. Dus aan de laders ligt het niet.
Als ik een lader in mijn laptop doe, komt er na een tijdje een soort brandlucht. Hij gaat niet meer aan, ook niet zonder accu en het lampje dat brand als hij onder stroom staat aan de zijkant gaat ook niet meer aan.

Ik heb er een paar belangrijke gegevens opstaan die ik niet wil verliezen, als ik hem naar de fabriek stuur ben ik hem denk ik sowieso 4 weken kwijt + ik moet echt een soort backup hebben.

Is er iemand hier met advies? Zijn mijn gegevens nog te redden vanaf de harde schijf?

Mvg.

Colin

Brandlucht dat uit een laptop komt is vaak.. slecht nieuws. Laptop is ten dode opgeschreven.

Als de hardeschijf zelf geen opdonder heeft gehad, kan je de schijf uit de laptop halen, en aan een computer aansluiten. (Wellicht moet je er een schijf-letter aan toewijzen via Schijfbeheer, maar vaak gebeurd dit automatisch. Zo niet, Schijf beheer vind je in Configuratiescherm) Vanuit de computer kan je de data van de schijf halen.

Bedankt voor de reactie!
Ik ga nu proberen om de gegevens op mijn externe harde schijf te zetten bij een computerwinkel in de buurt. Als dit gelukt is kan ik hem in ieder geval met een gerust hart naar de fabriek sturen, ik heb gelukkig nog een maand garantie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan