Laptop start niet meer op en systeemherstel lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jalo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jalo

Helpmijlpaal 25k
Lid geworden
9 nov 2002
Hallo, mijn zoontje heeft een kleine laptop (ooit eens via iemand gekregen die hem bij een telefoonabonnement kreeg). Al bijna een jaar geen problemen mee, maar sinds gister komen we er niet meer in.
Bij normaal opstarten krijgen we een zwart scherm met de mogelijkheid om normaal te starten of om opstartherstel te starten. We hebben na vele pogingen om normaal te starten maar gekozen voor de opstartherstel en krijgen dan de volgende melding:
Problem Event Name: StartupRepairOffline
Problem Signature 01: 6.1.7600.16385
Problem Signature 02: 6.1.7600.16385
Problem Signature 03: unknown
Problem Signature 04: -1
Problem Signature 05: AutoFailover
Problem Signature 06: 7
Problem Signature 07: Corrupt Volume
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.256.1
Locale ID: 1033

Aangezien ik hier niet verder kom, heb ik weer opnieuw opgestart met F8.
Gekozen voor computer herstellen en dan krijg ik twee mogelijkheden van herstelpunten:
8/12/2011...Windows Update................Critical Update
8/3/2011....Automatic Resore Point........System
Bij beide mogelijkheden krijg ik de melding met een waarschuwingsteken:
You must always restore the drive that contains Windows. Restoring other drives is optional.
Ik probeer dus aan te klikken wat er dan staat nl.
Drive
Local Disk (C:)(System)
Status
You must enable System Protection on this drive.

Ik kan dit wel selecteren maar niet aanvinken. Dus zit weer vast. Wat zijn de mogelijkheden?

heb je een installtiedvd van Win7?
Zo nee, leen er een van iemnad.

Start er mee op ( mogelijk in bios opstartvolgorde wijzigen, zodat er van cdrom als eerste wordt opgestart) en kies repareren:
+ opstartherstel
+ Systeemherstel

Nee die hebben we niet, er is ook geen mogelijkheid om een cd-rom in de laptop te doen. Het is maar een mini-laptop.

Specificaties van de laptop (netbook) zouden wel helpen:o

Op pak je handleiding erbij.
Geen recovery mogelijkheid ( soms F11).

We hebben geen handleiding of wat dan ook erbij gekregen, was het maar waar. Ik zou dus niet weten waar ik de specificaties vandaan moet halen op dit moment.
En wat wordt er bedoelt met booten van USB? Weet wel wat een USB is maar de term booten zegt me niks. Sorry. Kom niet voor niks op helpmij :p. Ben via deze site al heel wat te weten gekomen, maar ben zeker nog geen expert. En vooral niet in de engelse termen.
Met F11 kom ik op hetzelfde scherm als eerder. Met de twee keuzes voor herstel of normaal opstarten.

van USB booten

Geeft niet hoor.
Booten = opstarten.
Daarvoor moet je met een tooltje (er is er een van HP) eerst een 4 gig USB flashdrive formatteren als NTFS en bootable maken. Je kunt ook een oude drive in een usb doosje stoppen natuurlijk.
Dan de Windows 7 DVD naar je medium kopiëren.
Dan in het bios kiezen voor USB als boot device.

Dit is de instructie die ik vond op internet en het werkte.

Wij geven geen links naar gekraakte software, dus die Win 7 DVD moet jezelf even vinden.

Succes.

Nou Eric, jouw verhaal is heel wat, daar ga ik dit weekend even rustig voor zitten (maar weet nu dat booten opstarten is) flashdrive??? HP??? pff haha, maar hier ga ik me zeker in verdiepen.
Ik heb de laptop even op de kop gezet en vond het volgende:
Samsung N150, Model code: NP-N150-JA01NL, S/N: ZN6T93HZ300842A.
Verder staat er ook nog een product key, maar ik weet dus niet of die die moet geven.
O en ik zie nog iets van Windows 7 Starter SNPC OA.

Wat is Google ??

Wel dan kun je nu de specs vinden. Er van uit gaande dat je kunt googlen.
Vreemde woorden kun je vinden op www.wikipedia.org
Een USB flashdrive noemen ze ook wel een USB sticky.
HP is een zeer bekend merk, printers, PC's en nog veel meer.
Je moet maar niet boos worden maar wat denk je dat ik zie als ik bij google HP in tik.
attachment.php

Kijk nu daar staat het op de eerste rij.
Ben wel met je eens dat hun flashdrive tooltje makkelijker te vinden is met Google dan via HP. Kan nu even zo snel niet de link vinden.
Ga nu even een weekje weg, dus je moet of zelf zoeken of wachten.
Ik zocht destijds op "make usb bootable"

Bijlagen

• HP kijk nu.jpg
    HP kijk nu.jpg
    19,2 KB · Weergaven: 1.342
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan