Laptop start niet meer op na upgrade Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karin3112

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Wie o wie kan mij helpen?! Had Windows Vista en heb een upgrade naar Windows 7 gedaan. Volledig geïnstallleerd, alleen start hij dus niet meer op. Krijg een zwart scherm met knipperende cursor. Kan wel in Bios, maar daar blijft het bij.
Wat heb ik verkeerd gedaan:(?

Kan je hem niet naar Windows Vista terug d.m.v. een recovery CD

Heb je het probleem meteen na de upgrade of na een bepaalde tijd? Misschien dat je kunt proberen om een systeemherstel te doen met de installatie cd van Windows 7.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/What-are-the-system-recovery-options-in-Windows-7. Het kan zijn dat er met de updates misschien wat fout is gegaan.

Of installeer windows 7 opnieuw maar dit keer via een schone installatie is altijd beter geeft een beter resultaat. Zorg er wel voor dat je je bestanden veiligstelt voordat je dit van plan bent.

Met vriendelijke groeten,

Tolga

Heb geen recovery CD bij mijn laptop (Acer).
Heb al schone installatie geprobeerd, maar hij blijft weigeren.
Kan ook geen systeemherstelschijf maken, want ik kom niet in Windows.
Weet ook niet hoe ik mijn laptop terug kan zetten in fabrieksinstellingen.

Hoi Karin,

Welkom op Helpmij.nl

Om je probleem gericht te kunnen oplossen moet je wat meer info geven.
Je hebt een Acer maar welk type? (Aspire xxx enz)
Heb je geen handleiding van je laptop? Daar staat n.l. precies in welke toetsencombinatie je moet gebruiken om het herstel in gang te brengen.
Voorbeeld:
Tijdens het opstarten zelf (dus van in het begin als je je pc aanzet) heel de tijd op alt en F10 duwen zou je in de Erecovery moeten brengen.
Als je daar een wachtwoord wordt gevraagd; 000000 (dus 6 keer 0) is het standaardwachtwoord van Acer
.
Bij jouw type Acer kan dat een andere combinatie zijn.
Laat ons weten wat je type e/o serienr. is.
Edit: Heb nog wat gevonden is officieel van Acer
U kunt uw systeem voor dit probleem het beste herinstalleren naar zijn standaardinstellingen.
Hiervoor heeft u geen herstel CD of DVD nodig. Het kan uiteraard wel als u deze heeft aangemaakt, maar
de nieuwste Acers kunnen dit ook zonder herstel CD of DVD.

Belangrijk: Sla alle bestanden die u wilt behouden (denk aan muziek, foto's, documenten en emailhistorie van bijv. Outlook of Windows Mail) op op
een CD, DVD, Externe harde schijf of op de D partitie van uw computer vóór u deze handleiding volgt.

Om het systeem te herstellen naar zijn standaardinstellingen volgt u de volgende stappen:

1. Zet de computer uit.
2. Zet de computer weer aan en blijf goed opletten.
3. Zodra (dus niet voordat) het witte scherm tevoorschijn komt met het groene Acer logo drukt u de Linker ALT en de F10 toets gelijktijdig in en laat u ze direct weer los.
4. De herstelmethode van de verborgen partitie gaat nu laden.
5. Nadat het laden klaar is krijgt u een scherm waarin u 4 keuzes onder elkaar ziet staan.
6. Kies hier voor de bovenste keuze, Systeem herstellen naar standaard instellingen.
7. Lees de aanwijzingen die tevoorschijn komen aandachtig door en bevestig uw keuze door op Ok te klikken.
8. Het systeem gaat zich nu herinstalleren.
Denk wel aan het w.w. (zie vorige quote) 6x0
Succes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie en heb beide combinaties gebruikt, maar er gebeurd helemaal niets. Krijg nog steeds dat mooie zwarte scherm te zien:(.
We hebben een Acer Aspire 3100.
Kan ik via DOS niet alles wissen?!

Hoi,

Als ik het goed begrijp hoor je hem wel draaien/starten maar krijg je geen beeld?

Ja, klopt. Lichtje brand, maar behalve het knipperen van de cursor gebeurd er niets.
Kreeg ook de tip om de batterij en het geheugen eruit te halen, is dat een optie? En hoe doe je dit? Wat er op stond mag van mij eraf omdat ik alles wat belanglijk was opgeslagen heb.

Recovery CD gedownload en gebrand. Als ik hem opstart in de laptop, laad hij de files, vraagt taal en toetsenbord, zoek Windows installatie, vind 2 (!) Windows 7 33298 MB in C: en 16563 MB in E:, start repair in C: en krijg de melding dat er geen probleem gevonden is:confused:.

Ook na een schone installatie werkt hij nog steeds niet. Kan ik niet alle Windows van mijn laptop afgooien en dan overnieuw installeren? Of werkt dat niet?

In dit geval is een Hirens boot cd te gebruiken:
Download deze op:http://www.hirensbootcd.net/download.html Ga naar de laatste pagina en klik op het onderstreepte Hirens.Bootcd12.0.zip bijna onderaan op de pagina. Kijk hier voor meer informatie. Resultaat is een aantal bestanden, waarvan de belangrijkste de ISO-file is met de naam Hiren’s bootcd die dan op een CD als opstart CD gebrand moet worden. Dat kan met BurnCDCC dat ingevoegd zit in de zipfile.

Je kunt met deez' opstarten en van hieruit een partitiemanager kiezen of een HDD Low level format tool..

(Deze cd is (dat zul je beamen) altijd handig achter de hand te hebben om in het vervolg een herinstallatie te voorkomen)
Succes.

Het is gelukt met de Hirens CD:D:D:D!!
Dank jullie wel voor de geboden oplossingen, kan ik nu weer lekker laptoppen!!

Wel e.e.a. moeten branden, maar zo snel geholpen?:shocked:

Veel succes!;):thumb:

Idd zo snel geholpen:thumb:!! Blijf nog wel even onder Vista en als ik de moed heb, probeer ik weer een upgrade naar Windows 7. Weet nu hoe ik moet handelen als het eventueel weer mis gaat:).
Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan