Laptop start niet meer op, wel bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.

veilingman

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2010
Sinds vanavond start mijn laptop niet meer op. heb een paar keer "the blue screen of death" gehad.
Maar kon toch steeds opstarten in veilige modus.

Nadat ik de laatste geinstalleerde software (hotspot shield) had gedeinstalleerd, kreeg ik nog steeds het blauwe scherm.

Daarna maar een systeem herstelling gedaan.

Daar begonnen de problemen. De computer start niet meer "door" en blijft hangen. Dus nu ook geen veilige modus meer.
De bios kan ik nog wel bereiken. Booten naar default instellingen helpt ook niet.

Kan ik nu de laptop nog wel opstarten vanaf een installatie cd ( windows 7 64bit)

Ben ik dan al mijn gegevens kwijt? Belangrijkste zijn natuurlijk de foto's.

Kan ik ergens die cd downloaden?

Of is het echt gedaan met mijn hdd?!

Je kunt proberen de computer te herstellen met behulp van de Windows 7 DVD. Dit herstellen is dus niet het opnieuw installeren van Windows, maar proberen het systeem weer functionerend te krijgen. Meer info over de herstelmogelijkheden in Windows 7 lees je op de volgende Microsoft websites:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/What-are-the-system-recovery-options-in-Windows-7

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Start-your-computer-from-a-Windows-7-installation-disc-or-USB-flash-drive

Hallo,

Ja, dat is ook de bedoeling. Maar helaas heb ik die cd nooit gemaakt. Dus nu moet ik deze ergens downloaden op een andere computer

is het eigenlijk ook niet mogelijk om te booten vanaf de recovery partion?

Die zit er toch ook standaard op?

Laatst bewerkt door een moderator:
De aanwezigheid van een recovery partitie is afhankelijk van het feit of de computer vooraf geinstalleerd is en geleverd werd met een recovery partitie. Dit is afhankelijk van het merk+type computer.

packerd bell Easy Note TJ65

Ik weet dat er een 2e partion op stand.

Geen boot cd meegeleverd

Die bootcd's hadden waarschijnlijk door jezelf aangemaakt moeten worden.
Op pagina 51 van de volgende handleiding staat beschreven hoe je de herstelmogelijkheden kunt gebruiken.
Handleiding

De downloadlink is van Packard Bell.

Laatst bewerkt:
Als je toevallig een tweede pc of laptop hebt, zou je het volgende kunnen doen om je data veilig te stellen.

Start de laptop op met een ubuntu cd en laat deze in ubuntu omgeving draaien
1. downloadt ubuntu en brandt deze op een cd/dvd
2. start de laptop op met je gebrande ubuntu cd/dvd
3. nu heb je wel een usb-stick of externe hardeschijf nodig (afhankelijk van hoe groot je data is)
4. als je laptop opgestart is met ubuntu heb je misschien wel een interface waaraan je even moet wennen maar je kan nu wel data van je hardeschijf overzetten op een usb-stick of externe hardeschijf

Of haal de hardeschijf uit je laptop en koop een sata-to-usb converter om van je hardeschijf een externe hardeschijf te maken.
Plug deze in een tweede laptop of pc, en sleep je data naar de andere pc.
Doe de hardeschijf terug in je laptop en installeer windows opnieuw.

Overigens vraag ik mij af of je hdd wel echt "kapot" is, waarschijnlijk heb je een driver conflict nadat je iets geinstalleerd hebt en nu geeft windows een BSOD.
Herstel is dus een optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan