Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

telehup

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Ik heb een dell laptop ( latitude C600 ) die niet meer opstart en kan hem ook niet via de cd-speler bereiken. De volgende meldingen geeft hij :melding 1- Schermpje met bovenin "winlog.exe - entrypoint niet gevonden. Daaronder - kan entrypoint van procedure SHREGGETVALUEW niet vinden in DLL-bestand SHLWAPI.DLL.
Na windows opstartmeter de 2e melding:
Kan het DLL-bestand MSGINA.DLL ( aanmeldgebruikersinterface ) niet laden.

Neem contact op met de systeembeheerder om dit DLL-bestand te laten vervangen of het originel bestand te laten herstellen.

Nee ik kom niet verder dan die 2 meldingen en dan start hij opnieuw op, dus ik kan helemaal niet in het systeem. Opstarten met een windows cd lukt ook niet.

Start op met een opstartdiskette en zet op die diskette (of op een andere diskette) de bestanden MSGINA.DLL en SHLWAPI.DLL.

Die bestanden kan je vinden op internet, of kopieer die van een andere pc. Wel van een pc met hetzelfde besturingssysteem.

Als je die pc via een diskette hebt opgestart (Als je geen diskette station meer hebt, kan je ook een bootable cd maken) Kopieer je die 2 bestanden naar je windows\system32 folder
Dus op de volgende manier:
Copy A:\MSGINA.DLL C:\windows\System32

A: is dan je diskette, je kan dat wijzigen in wat voor jouw geldt
Als je de Map van Windows anders hebt genoemd moet je dat ook aanpassen.

Ik hoop dat je nu voldoende weet, laat het me anders weten.

Het probleem is opgelost. Ik ben er ook achter gekomen dat de cd-rom speler van de laptop defect was, ik hoorde hem wel draaien, maar hij kon niets lezen.
Een andere cd-rom ( zelfde merk ) geprobeerd en die deed het wel waardoor ik ook met een windows cd kon opstarten. In ieder geval bedankt voor het meedenken + evt. oplossingen, groeten Gte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan