Laptop start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barrie44

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2007
Hallo mensen,
Ik heb een probleem en ben bang dat ik het niet kan oplossen.. Toch heb ik nog een hoop dat ik via hier wel wat kan vinden..

Ik heb bij de laptop van een vriendin Partition Magic 8 geinstaleerd om haar vaste schijf te splitsen.. Ik heb de C schijf wat kleiner gemaakt en een extra schijf aangemaakt voor haar persoonlijke documenten enzo.. Toen de programa er klaar mee was, zou de windows opnieuw gestart moeten worden om de veranderingen vast te leggen.. Tot en met hier ging alles goed. (Bij mijn computer heb ik het foutloos afgerond en ik heb nu 2 schijven)
Toen op de blauwe scherm "resizing" bezig was, was de accu plotseling leeg en sindsdien start hij ook niet meer op.. Wanneer ik de laptop start, komt ie tot de windows xp logo schijnt met de balkje eronder waar een blokje van links naar recht beweegt en daarna krijg ik minder dan een second dat blauwe scherm te zien en daarna start hij automatisch opnieuw op en telkens weer.. Als ik hem zelf niet uitschakel, gaat hij zo tientallen keren door.. Ik kan hem ook niet via cd-rom starten en hij reageert op geen een optie op de Veilige modus..
Is er nog een optie zodat ik de windows wel kan starten? HelpMij a.u.b

Ik wacht op jullie reactie's..
Alvast bedankt
Barrie

k kan hem ook niet via cd-rom starten
Je geeft het niet aan,dus toch maar even vragen.

1.Is de CDRom opstartbaar.

2.Is het een originele Windows CD of een "Recovery" CD.

3.Staat de CDRom in het bios wel voor de harde schijf in de boot volgorde.

Greetz

Hoi !

Geen rescue-flop/CD gemaakt bij de installatie van PM, zoals nadrukkelijk wordt aanbevolen ?

Zo, daarvan opstarten.

Zo nee, met UBCD (http://ubcd.sourceforge.net/download.html) opstarten, in fdisk fdisk/mbr intrommelen, schijf opnieuw partitioneren/formatteren, Windows opnieuw installeren.

Heb je een z.g. recovery-partitie op de HDD staan, dan proberen via de juiste toetsen-combinatie daarmee te recoveren.

Greetz,

Harry.

Hoi !

@wanderer: uiteraard eerst data veilig stellen, indien nog mogelijk.

Maar een onderbroken sessie van PM is meestal niet eenvoudig op te lossen !

Google er maar es op !

In principe is de mbr naar de je-weet-wel, en dat is voor een leek niet makkelijk.

Greetz,

Harry.

Hoi,

-Cd-Rom schijf leest de cd niet helemaal goed denk ik.. (Hij maakt om de second een tikkende geluid maar "druk op een toets om de computer via cd op te starten" komt niet te voorschijn)

-Laptop zelf is 4-5 jaar oud en de windows cd is een recovery cd
"windows xp sp2 corp custom"

-En ik zou in godsnaam niet weten of de CDRom in het bios wel voor de harde schijf in de boot volgorde staat :$

-Data redden is niet echt belangrijk meer als ik de windows maar weer starten kan..

@Wanderer: Is het nu wel duidelijk genoeg? ^

@Harry Snor: Ik zal eens verder onderzoeken hoe ik nu verder kan bij een onderbroken sessie van PM..

maar "druk op een toets om de computer via cd op te starten" komt niet te voorschijn

de windows cd is een recovery cd
De "druk op een toets" krijg je dan ook niet bij een recovery cd ;)

Met de herstelconsole kunnen we misschien nog wat,staat hier op een ISO-file en is opstartbaar.Je weet hoe een ISO te branden?

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

De CDRom-drive in een laptop is volgens mij er zo uit te trekken en weer terug te drukken.Als dat kan eerst even doen,dan die herstelconsole cd erin om te zien of die wel opstart.
En ik zou in godsnaam niet weten of de CDRom in het bios wel voor de harde schijf in de boot volgorde staat :$
Tijdens het opstarten krijg je info op het scherm te zien met welke F-toets je in het bios kunt komen.
Data redden is niet echt belangrijk meer als ik de windows maar weer starten kan..
Het punt is,dat je Windows wel moet repareren,want met een niet werkende recovery cd krijg je Windows er zeker niet opnieuw op,cq naar de fabrieksinstellingen teruggezet.

Zaak is om die CDRom-drive aan de gang te krijgen.

Kijk aan de onderkant of daar soms de installatie-key staat,die heb je in iedergeval nodig als je op een andere manier Windows opnieuw wilt installeren!!

Greetz

Laatst bewerkt:
Hallo mensen,
Ik heb een probleem en ben bang dat ik het niet kan oplossen.. Toch heb ik nog een hoop dat ik via hier wel wat kan vinden..

Ik heb bij de laptop van een vriendin Partition Magic 8 geinstaleerd om haar vaste schijf te splitsen.. Ik heb de C schijf wat kleiner gemaakt en een extra schijf aangemaakt voor haar persoonlijke documenten enzo.. Toen de programa er klaar mee was, zou de windows opnieuw gestart moeten worden om de veranderingen vast te leggen.. Tot en met hier ging alles goed. (Bij mijn computer heb ik het foutloos afgerond en ik heb nu 2 schijven)
Toen op de blauwe scherm "resizing" bezig was, was de accu plotseling leeg en sindsdien start hij ook niet meer op.. Wanneer ik de laptop start, komt ie tot de windows xp logo schijnt met de balkje eronder waar een blokje van links naar recht beweegt en daarna krijg ik minder dan een second dat blauwe scherm te zien en daarna start hij automatisch opnieuw op en telkens weer.. Als ik hem zelf niet uitschakel, gaat hij zo tientallen keren door.. Ik kan hem ook niet via cd-rom starten en hij reageert op geen een optie op de Veilige modus..
Is er nog een optie zodat ik de windows wel kan starten? HelpMij a.u.b

Ik wacht op jullie reactie's..
Alvast bedankt
Barrie

Ik ben bang dat je de gegevens en de vriendin kwijt bent,

@Wanderer:
Qoute: Met de herstelconsole kunnen we misschien nog wat,staat hier op een ISO-file en is opstartbaar.Je weet hoe een ISO te branden?

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

De CDRom-drive in een laptop is volgens mij er zo uit te trekken en weer terug te drukken.Als dat kan eerst even doen,dan die herstelconsole cd erin om te zien of die wel opstart.

^ Ik heb die .iso gebrand op een cd en de laptop ermee gestart..
Hij reageert er niet op en start telkens weer opnieuw op.. :-(
Ik word er gek van :-@

Ik heb die .iso gebrand op een cd en de laptop ermee gestart
Hoe heb je die iso gebrandt,daar wil wel eens een misverstand over zijn.

Ben je al in het bios geweest om de bootvolgorde te bekijken?

Btw,ik heb je mail gelezen,maar ik zit nooit op MSN.Overigens kijken er hier meer ogen mee dan je wellicht denkt ;)

Reageren op de vragen die ik je stelde maakt het hopelijker iets makkelijker om er iets aan het probleem te kunnen doen.

@Wanderer:
Ik heb de .iso gebrand op een cd als "data-opstartschijf maken"
Ik heb zelf niet zo veel verstand van de software. Ik bios kan ik ook niet komen..
Ik moet volgens mij heel veel uitleg krijgen om de laptop weer aan de gang te laten komen.. Vandaar dat ik je om msn-contact vroeg.. Ik ben ook nieuw op zo'n forum dus als dat tegen regels zijn, mijn excuses ervoor.. Ik wist het niet..

Ik heb de .iso gebrand op een cd als "data-opstartschijf maken"
Dit is niet de juiste manier,je dient de iso als image te branden.

In b.v. Nero als "Schijf image of opgeslagen project".
Ik moet volgens mij heel veel uitleg krijgen om de laptop weer aan de gang te laten komen.. Vandaar dat ik je om msn-contact vroeg.. Ik ben ook nieuw op zo'n forum dus als dat tegen regels zijn, mijn excuses ervoor.. Ik wist het niet..
Geen probleem Barrie44,geen excuses nodig.Ik heb zelf ingesteld dat ik gemaild mag worden en het staat je vrij om MSN voor te stellen,alleen daar zit ik nooit en heb het niet eens geïnstalleerd.

Een controle middel,om te bekijken of een CD bootable,oftewel opstartbaar is,is het programma UltraIso.

De probeer versie kun je hier ophalen.

http://www.ezbsystems.com/ultraiso/

CD in de CDRomdrive en UltraIso opstarten.

Dan naar Bestand > Open CD\DVD en blader naar de CDRomdrive,dan kun je zien of de CD "opstartbaar is.

Greetz

Ik heb de laptop nu niet bij me.. Ik kwam even kijken of er nieuwe reacties waren.. Ik ga het morgen ff uitproberen.. Bedankt voor al je hulp ;)

Ik heb de laptop nu niet bij me.. Ik kwam even kijken of er nieuwe reacties waren.. Ik ga het morgen ff uitproberen.. Bedankt voor al je hulp ;)

Hallo Barrie44,probeer daar eens,Gratis advies bij data verlies telnr.030-2106401.Succes

@ Wanderer:
Ik heb de .iso bestand opnieuw gebrand via Nero "image branden naar schijf"
Ik heb ook de Ultraiso programa gedownload en gecontroleerd of de schijf opstartbaar is. Hij is opstartbaar en ik heb de laptop gestarts met de cd. Ik kreeg de keuzemenu of ik de
-windows setup wil starten via cd
-windows repareren
en -uit de menu te gaan zonder wat te doen of zoeits :D
Omdat je zei "Het punt is,dat je Windows wel moet repareren,want met een niet werkende recovery cd krijg je Windows er zeker niet opnieuw op" heb ik dus de repair gekozen.. Nu krijg ik een zwarte scherm te zien met daarop de tekst:

Microsoft Windows XP(TM)
The Recovery Console provides system repair and recovery functionality.
Type EXIT to guit the Recovery Console and restart the computer.
C:\>

En hij is zo blijven hangen.. Hij maakt geen geluiden zodat ik kan weten dat hij bezig is.. Is dit normaal? Zo ja, wat moet ik doen als dit klaar is?
Groeten Barrie

Ik hoop dat iemand nu online is en mij kan vertellen wat ik nu moet doen :$

Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat je zei "Het punt is,dat je Windows wel moet repareren,want met een niet werkende recovery cd
Ik zie nu,dat ik beter recovery cd of CDRom-drive had gezegd,want het is nog steeds niet duidelijk wat het probleem is.

Kennelijk heeft de iso die je gemaakt hebt,er voor gezorgd dat je nu het keuze menu krijgt.

Je hebt voor repair gekozen,maar er gebeurd verder niets omdat dit keuzemenu de recovery cd nodig heeft om iets te kunnen recoveren qc te repareren.

Kijk even met UltraIso of die recovery cd ook opstartbaar is,zoja probeer dan of die nu wel wil opstarten en kijk of je de repair dan wel kunt uitvoeren.
En hij is zo blijven hangen.. Hij maakt geen geluiden zodat ik kan weten dat hij bezig is..
De laptop doet nu niets omdat de recovery cd er niet inzit.

Bekijk ook de mogelijkheid,om met de rc.iso op te starten,dan de cd verwisselen met de recovery cd die bij de laptop hoort om vervolgens in het menu voor repair te kiezen.

Greetz

Er was wel een misverstandje want het kan ook zijn dat de cd wat ik heb "Windows Xp SP2 corp custom" geen recovery cd is.. Hoe kan ik dat eerst kijken? Ik kijk nu zowiezo ff of de cd opstartbaar is..

Microsoft Windows XP(TM)
The Recovery Console provides system repair and recovery functionality.
Type EXIT to guit the Recovery Console and restart the computer.
C:\>
Oops,foutje van mijn kant,dit is het gewone menu van de recovery cd die je net gemaakt hebt :o

Je kunt daar voor een Windows kiezen,normaal met het getal 1 en enter.

Dan vraagt hij om een password,meestal niet ingegeven tijdens de installatie,dus je kunt gewoon enteren waarschijnlijk.

Dan zit je nu in C:\Windows, geef hier eens het commando " map " zonder de " tekens om te zien hoeveel partities er op de schijf staan.

Je verlaat het programma met exit.

In elk geval weten we nu dat de CDRomdrive werkt en als 1e boot staat.

Oops,foutje van mijn kant,dit is het gewone menu van de recovery cd die je net gemaakt hebt :o

Je kunt daar voor een Windows kiezen,normaal met het getal 1 en enter.

Dan vraagt hij om een password,meestal niet ingegeven tijdens de installatie,dus je kunt gewoon enteren waarschijnlijk.

Dan zit je nu in C:\Windows, geef hier eens het commando " map " zonder de " tekens om te zien hoeveel partities er op de schijf staan.

Je verlaat het programma met exit.

In elk geval weten we nu dat de CDRomdrive werkt en als 1e boot staat.

Ik heb de keuze 1 gekozen "To set up Windows XP now"
En toen kreeg ik weer een blauwe scherm met erop de tekst
"Setup cannot find the End User Licensing Agreement (EULA)
Setup cannot continue. To quit press F3."

(Misverstandje rechtzetten: Ik heb nu de cd erin die ik net zelf heb gebrand ".iso",
Windows Xp SP2 cd start niet op tijdens opstarten)

Doe ik nu nog steeds iets fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan