Laptop start niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordyjansen1

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo.
Sinds vanmiddag start mijn laptop niet meer op. Hij blijft na het beginscherm Acer hangen bij het streepje (-) links in de bovenhoek. Verder komt hij niet meer. Wat moet ik nu doen?
mvg

.

wel, aangezien ik niet zo'n kenner ben, en jij blijkbaar ook niet zou ik of wat langer wachten op een kenner of gewoon ermee naar de winkel waar je hem kocht gaan (kijk je garantie na dat spaart kosten!!)

als hij niet meer onder de garantie valt, zou ik met de windows cd erin opstarten en reparatie uitvoeren.
of je recovery cd's erbij halen en terug naar fabrieksinstellingen gaan.

of je recovery cd's erbij halen en terug naar fabrieksinstellingen gaan.

En hoe ik dat dan?
Want ik heb nog 2 gekopierde recovery cd's
Maar heb geen windows cd

wees er wel van bewust dat het alle data van je pc verwijdert die op de windows partitie staan.
dit doe je door cd's in de pc te stoppen en er mee opnieuw opstart.

wees er wel van bewust dat het alle data van je pc verwijdert die op de windows partitie staan.
dit doe je door cd's in de pc te stoppen en er mee opnieuw opstart.

Ja de eerste CD zit erin en al paar keer opnieuw opgestart maar hij gaat niet terug naar fabrieksinstellingen. En verder gebeurt er precies hetzelfde

dan moet je in het bios instellen dat hij via de cd-drive moet opstarten.

als je laptop opstart staat press .... to enter setup.
volg die aanwijzingen.
en verander in advanced settings, de bootsequence, met de cd/dvd drive op nummer 1 en daarna op 2 de harde schijf.

houdt er nogmaals rekening mee dat je bestanden die onder C: staan allemaal verwijdert worden.
ik zou gewoon met de windows CD gana herstellen even van iemand lenen.

bios -> starten van cd/dvd - drive

meestal moet je bij het opstarten op F2,F10,F12, of DEL drukken, het staat ergens op je scherm maar je moet wel snel zijn...

PS: @ _emile_ : mijn naam is ook emile :)

Na het Acer (bios) scherm een hang-up kan betekennen dat de harde schijf ter ziele is gegaan.... Persoonlijk zou ik een bootable CD/DVD gebruiken en testen of ik de laptop zo tot leven krijg:rolleyes:
je vindt een bootable cd iso image op www.knoppix.org 't is dan wel Linux maar als die opstart en je kan je hardeschijf benaderen ben je al een stapje verder... Kan je je HD niet benaderen mag je ervan uit gaan dat deze om zeep is. Heb je hetzelfde probleem met het booten van een CD dan hoop ik dat uw Acer nog in garantie is:confused:

mjah das waar, maar als zen harde schijf om zeep is ook, can kosten weet ik niet maar van werk wel : windows herinstalleren, alle bastanden en programma's kwijt pffff, btw heb je geen back-up van je systeem ofzo?

.....

Er zijn twee soorten computer gebruikers:
één die regelmatig back-ups maakt en een andere die nog nooit een hardeschijf stuk heeft gehad.:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Herinstalleren met een recovery CD valt best mee, alleen vrees ik dat hij deze niet heeft, hij spreekt wel over gecopieerde CD's, zijn deze orgineel met de laptop meegeleverd???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan