Laptop start niet meer op.

• Onderwerp starter Onderwerp starter MMU
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Mijn Toshiba laptop Satellite 1900 101 wil niet meer opstarten. Als ik hem aan zet komt het Toshiba scherm, daarna de zin: initializing etc. etc. en daarna schiet hij in het scherm dat de Windows niet goed kon worden gestart en mij de keuze bied om op te starten in o.a. veilige modus. Alle opties heb ik hier al geprobeerd maar wat ik ook doe, hij geeft daarna alleen maar een zwart scherm. Ook opstarten via de cd voor een herstelprogramma lukt niet want dan begint hij wel goed (hellemaal onderaan het scherm geeft hij dan pijlsnel aan wat hij aan het doen is zoals het hoort maar na 2 seconden houdt hij er mee op en zie ik weer alleen het zwarte scherm. Ik werk met XP. Er staat informatie op de C-schijf die ik echt nodig heb. Wie kan mij raad geven! (En is er een mogelijkheid mijn bestanden nog op de een of andere manier over te zetten naar een andere pc?)

Laatst bewerkt:
Kan echt van alles zijn, maar als hij al de optie geeft om in de veilige modus op te starten, dan verwacht ik niet dat je disk kapot is. Lukt systeemherstel ook niet (= een optie in het zelfde scherm als opstarten in veilige modus). Als windows repair niet werkt (vanaf cd), dan kun je over wegen om een backup te maken met acronis true image. Je hebt dan wel een externe disk nodig of een 2e partitie waar je je backup op kunt zetten.

Bedankt Zaagmans voor je reactie. Acronis True Image lijkt mij de enige oplossing. Het lijkt mij dat ik dit dan via DOS commando's moet doen? Kun je mij vertellen wat de te nemen stappen zijn want ik kan Acronis toch niet installeren op mijn laptop? Een externe schijf heb ik wel. Alvast bedankt!

Wat je kunt doen is even true image installeren (op een andere pc). Met dit programma kun je een opstartdisk maken op CD.

- externe disk aan laptop hangen
- Opstart CD in je toshiba stoppen, opstarten van disk
- True image start dan en dan kun je via een wizard aangeven hoe je wilt backuppen, spreekt voor zich
- Als je klaar bent met backuppen, je backup op de andere PC controleren (of alles gebackupt is)

Lukt zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan