Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans1971

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2010
Bij het opstarten van de laptop (MSI VR601 met Windows Vista) ging per ongeluk de de stekker uit de laptop. Stekker er weer opnieuw ingedaan en opgestart, alleen dat laatste lukt niet meer. Het lijkt alsof de laptop gaat opstarten, je krijgt dan ook het schermlogo van MSI in beeld met linksonderin de opties voor run set up en boot menu, maar daarna gaat het beeld weer op zwart en daarna weer het logo, etc. Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen? Hoor graag jullie advies / ervaringen?

Kom je toevallig het Windows logo nog tegen? Want dan kan je hem eventueel starten in Safe mode. Anders ligt het hardware matig.

En als je kiest voor boot menu, of kom je niet zo ver?

grtjs jjw

geen windows logo ( zo ver komt 'ie niet). Ik kan alleen in setup of met de tab-toets in post screen. Weet echter niet wat te doen in deze menu's.

Tja dan word het wat lastig om je te helpen. Je weet niet of je in de bios setup kunt kijken of bv de opstart methode nog goed staat. Of er wel fysiek nog een HD beschikbaar is, of te wel of de meeste instellingen goed staan?
Heb je geen vrienden/kennissen in de buurt die er naar kunnen kijken?
Ik neem aan dat de garantie wel verlopen is?

Ik lees ook weinig op Google over je "probleem"

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
denk dat je dan gelijk wel kan beginnen met opzoek gaan naar recovery partitie als je daar nog in komt en win opnieuw instaleren

lukt dat niet dan moet hij hoogst waarschijnlijk naar de doctor (oftewel de reparateur:o)

Laatst bewerkt:
Als de laptop al niet verder komt als het opstart logo, kom je al helemaal niet op de recovery partitie, lees wel veel problemen met deze laptop maar heel weinig oplossingen.

Uiteraard kan de topic starter proberen met de cd op te starten, misschien dat dat wel wil?

grtjs jjw

ik zet er niet voor niks bij "als je daar nog in komt"

ik zet er niet voor niks bij "als je daar nog in komt"
coolkil: ik denk dat je verkeerd kijkt, mijn conclusie is: HDD is dood :P, heb het zelf een paar keer meegemaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
lees je mijn bericht wel ik zei dat hij dat eerst moet proberen lukt dat niet zou ik naar reparateur gaan

Scheelt tijd ..... weet die meteen waar ut probleem mogelijk kan liggen.

Ik kan wel in de set up (bios) en bootmenu, kan dan kiezen uit 3 verschillende boot devices (SATA...., Realtek... en CD/DVD vista...). Alledrie geprobeerd, maar geen effect. Ik krijg afwisselend zwart scherm en logo van MSI. Waar moet ik eventueel in set up menu naar kijken dan wel wijzigen?

Dat van het bios heeft geen nut. Tis de harde schijf die kapot is aangezien je niet verder komt.

Laptop is naar de reparateur. Ik hoor uiterlijk vrijdag hoe en wat.

En dan lezen wij het natuurlijk ook heel graag. :)

De laptop is gemaakt!!!
Repateur heeft windows opnieuw geinstalleerd en een hardnekkig virus moeten verwijderen. Alle bestanden, afbeeldingen, etc. konden gelukkig behouden worden.
Probleem is dus gelukkig verholpen. Ben blij dat de harddisk niet kapot is.

Iedereen dank in ieder geval voor de reacties.

Das het allerbelangrijkste, ben blij voor je dat hij weer volledig functioneert. Veel plezier met de computer :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan