Laptop start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pokerface87

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Hallo mensen,

Zojuist gebeurde er iets vreemds met mijn laptop. Ik probeer het op te starten maar na 1/2 sec valt het meteen uit. De power button kleurt 1 á 2 seconden groen en er brand ook even groen bij het lamp tekentje aan de voorzijde van de laptop, en dan uit. Ik heb altijd de stroomtoevoer aangesloten en dan brand er ook een lampje maar ook die brand nu niet meer. Ik heb het een aantal keren opnieuw geprobeerd maar schrok toen op door het geluid van de stroomtoevoer, hetzelfde geluid als je een stekker in een stopcontact steekt, zo'n flits. Heb het zonder batterij geprobeerd maar dan gebeurd er helemaal niks. De batterij is overigens al enige tijd leeg en ik ben dus altijd verbonden met een stopcontact, weet niet of zo'n batterij het ook een keer kan begeven??

Groet,
Bas

als het lampje niet meer brandt heb je geen stroom...
lijkt er op dat je netvoeding het niet meer doet.
En ja oude batterijen / accu kan ook stuk gaan of niet meer te laden zijn.

Kun je testen met een andere goede netvoeding?

Zou (mijns inziens) kunnen betekenen dat:
a. De stroomgroep waar je de adapter op aangesloten geen stabiele 230 volt levert en/of
b. De voedingsadapter (bijna) overleden is en/of
c. Er misschien wat mis is met de laptop zelf qua stroomverzorging en/of
d. De koeling in de laptop niet goed werkt (bijv. door stofvorming, opgedroogde geleide-pasta tussen de koelingselementen en de CPU en/of Grafische kaart etc.)

Je zou kunnen beginnen met het doormeten van het uitvoervoltage van je adapter.

Verder lijkt me dit niet een werkje voor een 'amateur', dus wegbrengen van de laptop richting een goede reparateur zou wellicht een goed idee zijn.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan