Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

noukie1989

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
Mijn laptop (Acer Aspire 5520G) sloeg vanmiddag om de paar minuten vast. Ik moest hem uitzetten door de aan/uit knop een paar seconden ingedrukt te houden. Daarna startte hij wel weer gewoon op.
Één keer tijdens het opstarten begon hij te piepen, maar startte wel gewoon op. Dus verder niet naar gekeken.
Nu sloeg hij net weer vast, maar nu start hij niet meer op. Het aan/uit knopje gaat branden, maar naar ongeveer 3 seconden valt hij weer uit. Het scherm blijft gewoon zwart en ik kom ook de BIOS niet meer in. Zou het kunnen dat mijn moederbord is overleden? Of zou het iets anders kunnen zijn?

Alvast bedankt,

Anouk

Heb je nieuwe software of nieuwe hardware aangesloten?
Al een systeemherstelpunt geprobeerd terug te zetten?

Maar eerst even deze vraagjes:
+ Niet te warm?
+ stofvrij? Fan (s) al eens schoongemaakt?
+ Voldoende vrije schijfruimte?
+ Tijdelijke Internet bestanden al eens verwijderd?
+ Apparatenbeheer geen gele uitroeptekens.

Hoe oud is deze laptop?
Geen garantie?
Je had immers al eerder problemen.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie,

Ik had inderdaad al is eerder problemen. Mijn laptop werd veel te warm.
Ik heb hem paar weken terug naar Acer gestuurd en daar hebben ze hem "gerepareerd".
Ze hebben mijn cpu thermal vervangen en mijn BIOS geflasht. Dit heeft een beetje geholpen, maar ik wilde hem sowieso nog een keer ervoor terugsturen zodra ik hem weer kon missen.
Zodra ik hem terug had heb ik nieuw windows erop geinstalleerd, zodat ik weer een schone installatie had.

Hij heeft nu twee weken goed gewerkt daarop en ik heb in de tussentijd geen nieuwe software en/of hardware aangesloten.
Ik kan er nu alleen helemaal niet meer in, dus systeemherstelpunten kan ik niet meer terug zetten. Al denk ik ook niet dat dit zal helpen.

Hij is ook niet te warm, en was hij ook niet toen hij vast sloeg. Draaide op 50 graden, en er stonden alleen paar Word bestanden open.
Mijn laptop is recent door Acer ook helemaal schoongemaakt, dus dat is het ook niet.
Er is denk ik ongeveer 30 GB in gebruik van m'n hardeschijf van 250 GB.

Mijn laptop is net twee jaar oud, ik heb gelukkig wel Acer Advantage afgesloten. Dus ik kan hem nog terug opsturen, maar ik hoop eigenlijk dat het iets is dat ik zelf snel kan maken. Ik kan hem eigenlijk niet missen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Probleem is nu opgelost, uiteindelijk toch maar opgestuurd naar Acer.
Het moederbord en grafische kaart zijn vervangen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan