Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roosendaal50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Berichten
3
Hallo allemaal,

ik heb sinds 1 jaar een acer laptop. Als ik hem nu wil opstarten maakt hij een hele harde piepgeluid
en staat er vervolgens please wait.. maar daarna begint hij weer opnieuw te starten en heel hard te piepen.
Zelfs als ik de accu eruit haal blijft hij piepen.
Heeft iemand tips, of weet iemand wat er aan de hand is?

Groetjes.
 
Dan is er iets niet goed aan de hardware. Probeer eens op te starten van een bootbare CDRom. De opstartvolgorde moet daarvoor misschien gewijzigd worden in de Setup.
 
Vaak duid dat op defect RAM geheugen.. Maar dan ook echt defect... Net alsof het er niet in zit :p
 
Als je kunt starten vanaf een bootbare CDRom zoals de Windows CD dan is de harde schijf niet meer werkende. Hiervoor moet je wel de opstartvolgorde in de Bios zo hebben staan dat CDRom eerst is. De geheugenkaatjes moeten in een vak aan de onderkant zitten en deze zijn er uit te halen (hoe precies staat in de handleiding maar meestal eerst uit de klemmetjes en omhoog klappen en dan eruit trekken), als je er twee van hebt dan kan je ze één voor één uitproberen. Je kunt ook geheugen van iemand anders proberen. Een grafische kaart die onafhankelijk is van het moederbord en dus te vervangen komt ook voor maar je hebt dus wel wat beeld. Hoe ver komt het opstarten precies en kan je Windows in veilige modus (dus ook met een lagere resolutie) opstarten door na het aanzetten herhaaldelijk op F8 te drukken? Kan je het niet op deze manier niet oplossen dan moet je je beroepen op consumentenrecht wat bepaalt dat een artikel hoort te doen wat je ervan mag verwachtten. Terugbrengen naar de leverancier en ongeacht bepalingen in de garantie een groot (wél evenredig voor wat betreft de gebruiksduur) deel van de aanschafprijs terugvragen. Je zult dan moeten weten of het op deze manieren niet relatief gemakkelijk op te lossen is en je moet de laptop op een normale en verstandige manier gebruikt hebben.

Zoek eens op Internet naar het model laptop en de gebruikerservaringen of reviews. Misschien lees je iets soortgelijks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan