Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Important

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop met windows XP, als ik hem gewoon probeer op te starten lukt dit niet..

Ik heb geprobeert om via F8 de laatst juist bekende configuratie te starten, maar dit werkte niet, ook via veilige modus kan windows niet gestart worden...

Hij blijft hangen op een blauw scherm en komt niet bij het inlogscherm terecht, hij blijft hier dan heel lang op hangen...

Weet er iemand raad, want er staan veel belangrijke foto's op die ik nog nodig heb.

Alvast hartelijk bedankt

Groeten

Thomas

Hallo,

Ik kan je alvast blij maken met het feit dat waarschijnlijk niet al je foto's verloren zijn gegaan.

Wat wel handig is om te weten is wat er op het blauwe scherm staat.
Hier staan namelijk foutmeldingen in die ons kunnen vertellen wat er aan de hand is.

er staat vaak onderaan het bluescreen:
Code:
*** STOP : [foutcode]
dat is dus die foutcode

Als je alvast wilt beginnen met het backuppen van je foto's (kan nog wel eens een kans zijn dat windows opnieuw moet worden geïnstalleerd)
Dan heb je een externe hardeschijf of usb nodig om alle foto's op te kopiëren, een DVD en een DVD-brander.

Je kunt hier: [link] een live-dvd van Knoppix (een linux versie) downloaden en die branden op de DVD
Vervolgens kun je de computer op laten starten vanaf de cd en dan alle bestanden kopiëren naar je usb of externe hardeschijf.

LET OP!! Het kan zijn dat je je computer helemaal niet hoeft te herinstalleren, dus wacht hier nog even mee !

Beste,

Bedankt voor de snelle reactie, ik ga zo snel mogelijk kijken wat die foutcode is.

Ik vind het inderdaad fijn om te horen dat mijn foto's niet allemaal verloren zijn.

Ook ben ik alvast die Knoppix aan het downloaden.
Als ik mijn pc straks start via de CD, dat heeft verder nog geen negatieve gevolgen toch?

Groeten,

Thomas

Hallo Thomas,

Zolang je alleen de live editie opstart vanaf de cd en niet gaat installeren is er niets aan de hand.
Volgensmij zit daar ook de installatie bij, die moet je niet starten.
Zodra ik thuis ben kijk ik even stap voor stap wat je moet doen.
Over een uur of 2 heb je weer antwoord van mij ;)

Gr ReDNaX

Laatst bewerkt:
En die CD moet ik straks starten via de BIOS toch ? Welke optie moet ik dan kiezen ?

Oke is goed, ik wacht wel., moet straks ook nog weg dus, maar reageer dan weer zo snel mogelijk ;)

De CD is in ieder geval gebrand nu..

Laatst bewerkt:
Dit is wat er gebeurt:

ik druk op het knopje aan, en dan probeert ie op te starten,
dit lukt blijkbaar niet en ik krijg een scherm te zien met verschillende opties (veilige modus, recente instellingen die wel werkte, gewoon opstarten, dat soort dingen), dan doe ik niets (of wel, maar dat maakt niet zoveel uit, want de reactie is hetzelde, maar als ik niets doe gaat hij na 30 sec ofzo normaal opstarten)
en dan probeert mn laptop verder op te starten
en dan krijg ik een blauw scherm te zien
gaat mn laptop uit en begint hij van voren af aan..

Ik heb gekeken naar het blauwe scherm, er staat hetvolgende op:

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet. (nee dat is het niet)
Moet u de computer opnieuw opstarten.

Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoren:

- Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstaleerd. Is dit een niewe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

- Als de problemen zich blijven voordoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-Geheugenopties zoals cashing of het maken van schaduwkopieen uit.

- Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens veilige modus te kiezen. (Dit werkte dus niet)

Technische informatie (mogelijk in het engels):

*** STOP: 0x000000ED (0x82FCD030,0xC000009C, 0x00000000, 0x00000000)

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen, het probleem lijkt mij met deze gegevens wel oplosbaar :P (Als je tenminste verstand van PC's hebt)

Groeten,

Thomas

Hallo Thomas,

Sorry voor de late reactie maar ik werd gebeld door werk.

BLUESCREEN
Er is een klein foutje met de hardeschijf gedetecteerd. Het is echt er niet zo erg.
Je moet nu de volgende stappen uit voeren om het probleem te verhelpen:

1. Stop de Windows Installatie CD in je computer en start op van de cd.
2. Als het Welkom bij de setup scherm er voor komt, druk dan op de R van reparatie
3. In het commandoscherm typ je in: chkdsk /r en druk op enter
4. Typ exit en druk op enter om de computer opnieuw op te starten.

Heeft dit niet geholpen? Probeer het dan nog een keer, maar typ dan bij stap 3 "fixboot" in ipv "chkdsk /r"

Als dit alles werkt hoef je het hele Knoppix gedeelte al niet meer te doen.

KNOPPIX
Over Knoppix. Je moet de dvd in de dvd-speler stoppen en de computer opstarten.
Vaak is je BIOS al zo ingesteld dat die standaard vanaf de DVD opstart.
Zo niet: start dan opnieuw op en druk meerdere keren op de delete-knop tot je het BIOS ziet
Dan staat er ergens "boot priority" en daar moet je als "first boot device" de DVD kiezen. (vergeet niet op te slaan)
De computer start nu opnieuw op met knoppix. Hij start automatisch door naar de live-cd zonder dat je iets hoeft te doen.
Als je dan op de map knoppix klik (rechts bovenin het scherm) dan opent er een venster. In het linker gedeelte van het scherm laat dan KNOPPIX_FS, dan KNOPPIX en dan de partities van jouw hardeschijf. Hierin zul je op zoek moeten naar jouw foto's.

Succes

Wat betreft het late reageren, maakt niet uit, ik ben allang blij dat er iemand is die kan helpen

Je hoort het morgen van me, hij is bezig , nu op 21 % maar het duurt vrij lang

Wat je zei over de bleuscreen heeft niet gewerkt, allebei de codes niet..

Hij is nu nog ergens mee bezig, maar ik weet niet of dat nog wat uit gaat halen.

Ik zou het niet weten, ik was beneden en men broer zei dat die nog bezig was..

Maar ik ga het met Knoppix iig proberen

En ?? Is het gelukt met Knoppix ??

Je mag van mij nu weer aan het downloaden :P
Nu de Ultimate Boot CD die je [HIER] vandaan kunt halen.

Ook deze cd moet je branden. Deze is echter 360 MB dus past op een cd'tje.
Als je boot van de cd mag je kiezen voor: HDD -> Diagnosis
Hiervan mag je een aantal test gaan doen.

Als deze veel fouten aangeven, dan zou het nog wel eens kunnen zijn dat je hardeschijf niet helemaal goed meer is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan