laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooon

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
heb hier een laptop liggen, een Toshiba Satellite l300

na een virus op de pc, (die virus waar je een politie melding krijgt en dat je eerst moet betalen wil het weer vrij gegeven worden), start de laptop niet meer op.

als ik deze aanzet en houd de f12 toest in om in de bios te komen lukt dit niet.
je krijgt het opstartscherm te zien met toshiba erop en dan gaat de laptop gelijk uit, krijg geen kans om in de bios te komen.

wie weet er raad ?

daar staan inderdaad wel wat oplossingen op, alleen dat zijn oplossingen die na de bios-opstart komen.
ik kan niet opstarten, anders had ik vanaf dvd windows opnieuw geinstalleerd ofzo.

Ik heb dat bij een vriend eens opgelost door op zijn Sony vario een systeem herstel te doen. Na de systeem herstel was alles opgelost.

zoals ik al zij, ik kan niet opstarten.
dus kan ook geen herstel uitvoeren.

f2 en/of f12 geeft die aan op het scherm, maar heb ze wel allemaal geprobeerd ook del. enzo.
maar hij sluit meteen af ook als ik geen toets inhoud hij sluit meteen af. hij komt niet totaan de bios dus start ook niet verder op dus ook geen opstartdvd e.d.

Haal eens de adapter eraf en de batterij eruit, houdt de powerswitch 30sec. ingedrukt en probeer het nogmaals met de voeding er weer in/aan, soms wil dit.

zal het eens proberen, maar is er geen mogelijkheid om de bios opnieuw te flashen?
dat gaat zeker ook pas na de bios en niet ervoor.

Haal eens de adapter eraf en de batterij eruit, houdt de powerswitch 30sec. ingedrukt en probeer het nogmaals met de voeding er weer in/aan, soms wil dit.

Welk effect geeft dit op een pc?ik heb dit ook al met succes toegepast.

Worden alle elko's leeg gemaakt, vooral die in een voeding blijven lang geladen.

dit wil niet werken,
is er geen mogelijkheid om er een nieuwe bios op te zetten?

Wat voor een zin zou dat hebben? hoe kom je erbij dat het daaraan zou liggen als hij het wel ooit heeft gedaan?
Als hij niet opstart zijn er andere opties om uit te proberen, zoals het geheugen eruit halen, krijg je biosbeeps als je dat hebt gedaan?

Wat voor een zin zou dat hebben? hoe kom je erbij dat het daaraan zou liggen als hij het wel ooit heeft gedaan?
Als hij niet opstart zijn er andere opties om uit te proberen, zoals het geheugen eruit halen, krijg je biosbeeps als je dat hebt gedaan?

ik denk dat de bios beschadigd is vandaar die vraag of dat nog te herstellen is.

nee krijg geen enkele beep te horen als ik het geheugen eruit heb gehaald.
dan krijg ik niet eens beeld, alleen zwart scherm

Laatst bewerkt:
Weird, dan komt hij niet eens ver genoeg om te kunnen piepen.

Al eens geprobeerd met een installatie cd of dvd op te starten?

Zitten wel bios reset soldeer vlakken op het mobo maar dan wordt het demonteren.

Harde schijf er even uithalen om dat te testen kan ook nog.

Laatst bewerkt:
zover komt die niet eens om een cd/dvd op te kunnen starten.
zal het dan zo zijn dat nu toevallig tegelijk met het virus het moederbord kaduuk is gegaan.
1 komt niet alleen zeggen ze altijd.

Klopt, 1 plus 1 = 11.
Maare, met een virus krijg je geen mobo kapoet, als dat al het geval zou zijn.

Dit ook nog niet meegemaakt, overigens ook alleen met de netvoeding geprobeerd?

topic kan gesloten worden, geef hem de laptop wel terug met de mededeling dat het moederbord waarschijnlijk kapot is.
hij zoekt het maar uit.

alvast allemaal dank voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan