Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wicker

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2009
Ik moet voor een vriendin van me de laptop opnieuw installeren omdat deze niet meer opstart
het is een toshiba satellite a100-250, is al een oudje maar haar zoontje
gebruikt hem. Ik kom nergens meer in bij het beginscherm blijft ie gelijk hangen
is er een manier om in de bios te komen want in de boot device staat de hdd eerst en daar moet ik de
cd zetten hoe kan ik alsnog in de bios of boot device komen.

Wie kan me helpen

Het gebruikelijke DEL bij opstarten mal geprobeerd?

Hoi,

Tijdens het opstarten op del of f2 drukken zo zou je in de bios moeten komen met 1 van de 2 dan.

Helpt allemaal niet de laptop komt niet verder dan het beginscherm

Laatst bewerkt:
Dan ben je veel te laat.
Zodra de pc start en de bios (zwarte scherm) letters verschijnen op Del drukken.

Het BIOS zit al voor Windows. Volgens mij is dat een Phoenix Bios, daar zou je met F2 toch echt moeten kunnen inkomen. Anders misschien de harddisk eens losschroeven, dan krijg je misschien wel een melding om het bios in te komen.

Zover komt niet eens zodra de laptop wordt aangezet blokkeert ie gelijk zie afbeelding foto (15).jpg

Tja, je oorspronkelijk vraag insinueert dat de laptop vanaf de harddisk opstart. Je ziet nu zelf ook wel dat je met F2 het bios in kan en met F12 de opstartvolgorde kan bepalen. Als ie daar al vast blijft zitten wordt het lastig, want dan zal er een hardware probleem zijn (moederbord, geheugen). Je zou zoals ik zei de harddisk eens los kunnen halen, het kan zijn dat het bios blijft wachten op een R(EA)DY signaal van de disk, maar dat die niet komt als deze kapot is.

Nee dat doet ie ook niet op het moment dat ik hd eruit haal krijg
ik hetzelfde scherm te zien, ik neem aan dat het dan een hardware fout is.

Hoi,
ik neem aan dat de laptop aan het stroomnet hangt?
Probeer het eens met de accu eruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan