Laptop start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

derockere

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Gegevens laptop: AMD Turion (tm) x2 Dual Core
2,1 GHz
Aspire 7530G van Acer

Als ik de laptop start krijg ik bericht "Windows foutherstel".

1-Plaats de Windows-installatieschijf enz...
2-Selecteer de taalinstellinggen enz...
3-Klik op "Uw computer herstellen".

Bestand: \Windows\system 32\config\system
Status: 0xc000014c

Informatie: kan Windows niet laden omdat het systeemregisterbestand ontbreekt of beschadigd is.

Daarna krijg ik "Windows opstartbeheer"
Dan heb ik het "Hulpprogramma Windows geheugencontrole" gestart.
Dit duurt dan wel even, waarna hij terug opstart met identiek dezelfde gegevens.

Ik heb na alles dan maar geprobeerd om bootable CD's te gebruiken.
Degene die op CD zijn gebrand, neemt hij niet aan.
De enige die ik op DVD gebrand, heb deze neemt hij wel aan.
Namelijk UBCD. Als ik hiermee de laptop in de XP-mode wil laten gaan dan krijg ik na een hele tijd het volgende bericht:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren.

Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geïnstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHDSK /F uit om te controleren

of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op.
Technische informatie (mogelijk in het Engels):
*** STOP: 0x0000007B (0xF7C7D63C,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)

Ik heb ook geprobeerd om de installatie DVD van Vista te gebruiken, maar deze neemt hij ook niet aan.

Weet hier soms iemand raad mee?

Download HirensBootCd (Eng) en laat er eens schijfprogramma op los, lees de faq op de website.
Het programma controleert je schijf buiten Windows om.
Laat je schijf controleren op fouten en tevens fouten herstellen.
Met de, in de download aanwezige, iso-brandsoftware kun je programma op cd branden.

Download HirensBootCd (Eng) en laat er eens schijfprogramma op los, lees de faq op de website.

Deze CD heb ik het eerst gebruikt, maar hij neemt dus geen enkele CD aan!
De UBCD die ik gebruik staat toevallig op DVD, deze neemt hij dus wel aan. De overige Dvd's en CD's worden niet ingelezen.
Ik heb dan ook de laatste nieuwe UBCD op CD gebrand omdat er "HDAT2" zou op staan, waarmee men de slechte sectoren mee kan herstellen. Deze wordt dus ook niet aanvaard.
Trouwens als ik met de werkende UBCD het programma "Vivard" activeer, dan ziet hij geen harddisk.
Ik vermoed dat er zeker iets met de harddisk fout zit. Maar het verwondert me wel dat hij bij het opstarten wel herkend dat er Vista als OS op staat.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan