geacht forum,
mijn laptop start niet(meer) op.
merk: Acer
Type: Aspire 5633WLMi
opsomming van de feiten:
1)
aanzetten, blauwe Acer scherm verschijnt, blauwe balk onderin loopt naar rechts.
daarna wordt het scherm zwart en er knippert een klein dwarsbalkje links bovenin.
ik kan tijdens het opstarten wel via F2 in de bios komen, maar andere F toetsen werken niet, maar die keuze wordt onderin ook niet gegeven.
2)
aanzetten, CD met windows7 laden en via CD verder.
dat lukt. na laden kom ik bij het scherm: installeren .
daar is ook de mogelijkheid om een opstartherstel uit te voeren. opstartherstel helpt niet.moet alle nieuwe hw verwijderen en opnieuw opstarten. Er is geen nieuwe hw en opstarten lukt ook niet.
diagnose details:
systeemschijf=\device\harddisk0
windows-map=C;\windows
autochk uitvoeren=0
aantal hoofdoorzaken=1
3)
dan maar opnieuw installeren.
na een tijdje, (ik heb nog niets hoeven te doen) komt er een blauw scherm waarop oa de tekst: a problem has been detected and windows has been shut down.
dan nog een aantal adviezen, die niets uithalen.
onderaan :
technical information:
***stop: 0x0000008E (0x0000005, 0x8AD21F1F, 0x00000000)
De HD heb ik aan mijn desktop gehangen en op fouten laten kontroleren. Niets gevonden. HD, 250GB, WD is ruim 1 jaar oud.
accu is ca 15 maanden oud en heeft vol nu nog een cap van ca 2,5 tot 3 uur
HD geformatteerd en via de desktop en windows7 er zonder problemen opgezet, dus ga ik ervan uit, dat de HD goed is.
Wie brengt licht in mijn duisternis ?
Daar ik geen computer-techneut ben, graag adviezen in (voor mij) begrijpelijke taal.
Alvast hartelijke dank voor de reactie(s)
Wim
mijn laptop start niet(meer) op.
merk: Acer
Type: Aspire 5633WLMi
opsomming van de feiten:
1)
aanzetten, blauwe Acer scherm verschijnt, blauwe balk onderin loopt naar rechts.
daarna wordt het scherm zwart en er knippert een klein dwarsbalkje links bovenin.
ik kan tijdens het opstarten wel via F2 in de bios komen, maar andere F toetsen werken niet, maar die keuze wordt onderin ook niet gegeven.
2)
aanzetten, CD met windows7 laden en via CD verder.
dat lukt. na laden kom ik bij het scherm: installeren .
daar is ook de mogelijkheid om een opstartherstel uit te voeren. opstartherstel helpt niet.moet alle nieuwe hw verwijderen en opnieuw opstarten. Er is geen nieuwe hw en opstarten lukt ook niet.
diagnose details:
systeemschijf=\device\harddisk0
windows-map=C;\windows
autochk uitvoeren=0
aantal hoofdoorzaken=1
3)
dan maar opnieuw installeren.
na een tijdje, (ik heb nog niets hoeven te doen) komt er een blauw scherm waarop oa de tekst: a problem has been detected and windows has been shut down.
dan nog een aantal adviezen, die niets uithalen.
onderaan :
technical information:
***stop: 0x0000008E (0x0000005, 0x8AD21F1F, 0x00000000)
De HD heb ik aan mijn desktop gehangen en op fouten laten kontroleren. Niets gevonden. HD, 250GB, WD is ruim 1 jaar oud.
accu is ca 15 maanden oud en heeft vol nu nog een cap van ca 2,5 tot 3 uur
HD geformatteerd en via de desktop en windows7 er zonder problemen opgezet, dus ga ik ervan uit, dat de HD goed is.
Wie brengt licht in mijn duisternis ?
Daar ik geen computer-techneut ben, graag adviezen in (voor mij) begrijpelijke taal.
Alvast hartelijke dank voor de reactie(s)
Wim